menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloembollenactie

Ga naar meest recente reactie

beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Hallo
Ik heb net een aankoop gedaan via internet van een 'online tuincentrum' (om ni al te veel reclame te maken )
Het ging om een actie waarbij je 420 bloembollen nl:
75 hollandse irissen gemengd, 50 freesia's gemengd, 50 ranonkels gemengd, 50 zuidenwindlelies, 100 gladiolen gemengd, 50 Montbretia's gemengd, 25 tijgerbloemen gemengd, 10 dubbele begonia's gemengd en 10 lelies gemengd krijgt voor iets minder dan 45 euro.
Ik ben eens benieuw want ik heb al zeer goede ervaringen gehad met dit bedrijf.
Als iemand dit ook wel wil dan vraag je het me maar via mail omdat ik niet weet of ik het hier mag vermelden.
Als ze aankomen enkel nog een fijne plaats vinden voor al deze bollen en dan wachten op het bloemenfestijn

greetz Damy
vrijdag 28 maart 2008 - 18:15
Rita1960

Rita1960

Damy,
Volgens mij heb je een koopje. 't is dat ik niet zo veel plantjes meer kwijt kan in mijn tuin anders had ik u gemaild waar ik deze kon kopen.

groetjes en succes met het planten. ( zien we op de site nog het resultaat als de bollen/knollen in bloei staan?)

groetjes,

Rita
vrijdag 28 maart 2008 - 20:35
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

natuurlijk zal ik hier foto's posten van de resulsaten

greetz Damy
vrijdag 28 maart 2008 - 20:37
Cavati

Cavati

oh ja graag! laat maar iets weten!

[email protected]


vrijdag 28 maart 2008 - 23:58
hildavw

Hildavw

Ik had die aanbieding ook gekregen, maar voor ons klein tuintje en mijn zwakke rug is dat toch wat te veel !
Misschien kunnen we later genieten van jouw foto's.

groetjes

Hilda
zaterdag 29 maart 2008 - 15:37
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Ja je moet er nogal wat plaats voor hebben he..
En hopelijk komen er mooie foto's van

greetz Damy
zaterdag 29 maart 2008 - 17:47
Bartje22

Bartje22

Ik wacht ook vol spanning op de foto's.. maar dat duurt jammer genoeg nog eventjes.
zaterdag 29 maart 2008 - 18:56
Cavati

Cavati

zijn het voornamelijk winterharde of...?
zondag 30 maart 2008 - 01:38
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

hallo
dit is wat ik voornamelijk heb gevonden:
ranonkel:
Zorg voor goed vruchtbare gedraineerde en niet te droge tuingrond, met compost en turf, diep bewerkt. Klauwtjes (knollen) planten met worteluiteinden naar beneden! De planten zijn niet winterhard, dus knollen opnemen in oktober, als de bladeren verdroogd zijn. Laten drogen en vorstvrij bewaren tot de voorjaarsplanttijd. Plantafstand: 20-25 cm

Hollandse iris:
Goed geschikt als snijbloem. Natuurlijk ook prima voor borders.
Bolmaat: 8/+
Bloetijd: vanaf eind meil
Hoogte: ± 60 cm.
Volle zon of gedeeltelijke schaduw

zuidenwindlelies:
De Ornithogalum thyrsoides is bekend als fraaie snijbloem. De stervormige witte bloempjes (2cm) met donker hart vormen een tros (15-20 cm) die op het uiteinde van de bloemstengel uitgroeit. De bollen zijn niet winterhard. Bloeien van juli tot september

gladiolen:
Ze moeten in de winter goed afgedekt worden met stro en bladeren. Ze zijn niet winterhard

Montbretia's
De Montbretia heeft een voedzame, zandige, vochtige en losse tuingrond nodig. In de winter een beetje beschutten met turf, bladeren en takken (de plant is in principe winterhard!).
Kan 4-5 jaar ter plaatse blijven, mits regelmatig bemest wordt (stalmest, compost, bladgrond). Plantafstand: 10-15 cm

tijgerbloemen:
http://www.detuingids.be/pages/detail.asp?Id=3152

dubbele begonia's:
Begonia’s zijn niet winter hard. Ze kunnen niet tegen vorst. Plant ze in het voorjaar, na de laatste kans op nachtvorst. (Veel mensen beginnen met de start van het groeiproces in huis, 4 –6 weken voordat de planten buiten geplant worden, zodat ze een voorsprong hebben en de bloemen eerder in het seizoen bloeien). Graaf de bollen in de herfst, voor de eerste nachtvorst op. Bewaar ze in turf of vermiculite, op een koele en droge plaats, om ze het volgende jaar opnieuw te kunnen planten.

lelie:
De lelie verlangt een goed humeuze en doorlatende grond. Leliebollen worden geplant op een diepte van tien tot vijftien centimeter.
Leliebollen houden van een koele voet en een warm hoofd. Belangrijk is te weten of de te planten lelie vóór de winter loof maakt of erna. Lelies die loof maken voor de winter, worden in augustus - september geplant. Lelies die nà de winter loof maken, worden later in de herfst geplant of vroeg in het voorjaar. Dek deze laatste categorie leliebollen na het planten altijd af tegen vorst.

fresia:
Plant de freesia tussen de vaste planten of lage heesters in de border, zodat ze daar steun van hebben.


greetz Damy
zondag 30 maart 2008 - 11:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon