menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bodembedekkers hellllup

Ga naar meest recente reactie

mowazee

Mowazee

Hallo,

ik ben van plan om mijn voortuintje te voorzien van bodembedekkers. ik moet echter rekening houden met enkele zaken:
1. in mijn voortuintje ligt ook de beerput en de mazoutton. de bodembedekker moet maw voldoende dekkend zijn, maar tegelijk moet ik hem ook aan de kant kunnen trekken om aan de ton en put te kunnen. Ik vond Vinca Minor een mooie bodembedekker, maar kan dat hierbij?
2. Ik heb geen groene vingers en zoek dus een oplossing waarbij bovendien weinig werk komt kijken.
3. Vinca Minor is nu een voorbeeld van wat ik mooi vind (ook maar toevallig via een site tegengekomen, ik ben hoegenaamd geen kenner), maar zijn er nog mooie alternatieven? Welke bodembedekker is bv te combineren met de Vinca Minor?

alvast bedankt!

woensdag 26 maart 2008 - 13:20
hildavw

Hildavw

Ik denk wel dat de vinca daarvoor kan dienen.
Die maakt lange stengels en als dan een van de putten moet opengedaan worden, dan leg je die even opzij.
Moesten er toch sneuvelen, dan zal het wel rap genoeg terug dichtgroeien.
Je zult in ieder geval moeten zoeken naar bodembedekkers die boven de grond stengels vormen en dus geen bodembedekkers die uitgroeien met wortelstokken.

succes ermee

Hilda
woensdag 26 maart 2008 - 14:49
cornelia

Cornelia

Erg mooi bij de vinca (maagdenpalm) is;

Ajuga (Zenegroen) diverse variëteiten

Lysimachia nummullaria (kruipende wederik

Rodgersia aesculifolia (kijkblad), R. pinatta of R. irish bronze

M.n. de Rodgersia's heeft veel variëteiten maar allemaal met prachtige bladeren in diverse tinten groen tot dieprood.

Ze zijn allemaal terug te vinden via google

groeten, cornelia
woensdag 26 maart 2008 - 20:59
Bartje22

Bartje22

Hallo,,
als je vinca minor mooi vindt dan vindt je vinca major ook vast wel mooi! het is deze plant: het heeft alleen grotere bloemen en planten. en maakt heel veel uitlopers. dus zal snel de bodem bedekken.

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 26 maart 2008 - 21:04
koen

Koen

groeit de vinca major niet wat te snel om een voortuintje?


Grtz, Koenv
donderdag 27 maart 2008 - 06:22
Lino

Tekst aangepast

Lino

ik vind dat je met vinca minor een goede keuze hebt gemaakt.
eventueel de blauwe en de witte combineren.

lino
donderdag 27 maart 2008 - 15:27
Bartje22

Bartje22

groeit de vinca major niet wat te snel om een voortuintje?


Grtz, Koenv


ja dat daar ben ik het wel mee eens. maar het is wel een hele mooie plant (mijn mening)
en je hebt het snel vol staan met bodembedekkers
donderdag 27 maart 2008 - 16:30
mowazee

Mowazee

ik ga het eens bekijken wat we nu gaan doen...in ieder geval, allemaal bedankt voor de tips...
donderdag 27 maart 2008 - 16:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon