menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aronskelknog geen groei te zien...

Ga naar meest recente reactie

meniek

Meniek

Ik heb een prachtige witte aronskelk sinds verschillende jaren: alles is bovengronds verdwenen en er is nog geen nieuwe groei te zien. Is de plant kapot of gaat die pas later weer groeien? Dank!
maandag 24 maart 2008 - 10:41
Eadwine

Eadwine

Ik denk dat door het slechte weer en koude je aronskelken wat later zullen opkomen.
Ik heb ook een paar aronskelken staan in mijn tuin en bij de ene is er al een blaadje te zien maar bij sommige andere is er ook nog niets te zien.

het zal dus afhangen van plant tot plant.
Als je zeker wilt weten of je plant niet volledig dood is, dan kan je nog altijd deze eens een beetje uitgraven tot wanneer je groeipuntjes ziet.
Ik heb dit gedaan bij een van mijn aronskelken en toen heb ik ontdekt dat de plant volledig weggerot was.
Maar de anderen doe het wel goed.

Hopelijk heeft uw plant het goed overleeft.

groeten,
Edwin.
maandag 24 maart 2008 - 11:10
sylvain

Sylvain

BESTE MENIEK MET WAT HEB JE ZE AFDEDEKT IK HEB ER IN VOLLE GROND WEL 15 STUKS STAAN EN GROTE EN OP DIT MOMENT ZIJN ZE NOCH MIN OF MEER BESCHUT TEGEN DE KOU MAAR ZE STAAN TOCH AL 15 CM BOVEN DE GRONDEN DAN IS ER BIJ MIJ TUINHUMUS EN EEN JUTE ZAK ER OVER GEZET MAAR DAT GAAT ER AF ZODRA ZE ECHT GOED WEER GEVEN MAAR OPPASSEN MET NAT WEER DAT ZE NIET TE LANG ONDER GESTOPT BLIJVEN DAN IS DE KANS GROTER DAT ZE WEG ROTTEN GROETJES EN DAG
woensdag 26 maart 2008 - 00:46
Bartje22

Bartje22

Geen nood! bij mij zijn ze ook nog niet opgekomen.. wel haal ik ze elk jaar uit de grond. want als ik dat niet doe dan ben ik bang dat ze me kapot vriezen en dat zou zonde zijn van mijn aronskelken. ik heb laatst nog een nieuwe erbij gekocht. namelijk de aronskelk "picasso" het was wel prijzig maar dan hoop ik dat ik er ook wat voor terug krijg! succes er nog mee!

Groetjes!
woensdag 26 maart 2008 - 21:06
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

BESTE BARTJE22 IK HEB GEEN ENKELE ARONSKELK BINNEN GEZET NOG NIET VAN ZOLANG IK MIJN TUIN DOEEN IK HEB NOG GEEN ENKELE MAAR DAN OOK GEEN ENKELE KAPOT GEHAD DE DEZE OP DE FOTO IS EEN TWEEDE JAARS EN ER STAAT BIJ MIJ MAAR EEN IN EEN GROOT WIJNVAT EN DIE IS OP DEZE MOMENT FLINK AAN HET GROEIEN EN DA ANDERE IN DE VOLLE GROND STAAN ALLEMAAL BOVEN GROETJES EN DAG[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 26 maart 2008 - 21:15
Bartje22

Bartje22

Sylvain,

allereerst een zeer mooie foto, en plant!
ik zet ze altijd nog binnen. vooral toen de strengere winters er nog waren.
ga ik volgend jaar een keer proberen om ze te laten staan!.
maar heb je de bollen/knollen dan niet heel groot? of graaf je ze een keer in de zoveel tijd uit om dan de bollen/knollen te delen?

Groetjes!
woensdag 26 maart 2008 - 21:20
sylvain

Sylvain

Beste Bartje22 op de oudere planten die kun je gaan scheuren maar een Aronskelk die een groot blad en veel bloemen geeft die zou ik niet scheuren en ik laat mijn zaad dozen ook voor tachtig procent uitzaaienen elk jaar heb je een heel deel jonge gezonde plantjes er bij.
Maar als je ze buitenlaat staan inde winter goed afdekken en laat het maar vriezen dan, en zo een winter zoals deze en die van verleden jaar dan kunnen ze met een dun laagje schors er wel tegen
Moet al die arbeid niet doen als jer maar twee hebt staan dan lukt dat wel mar ik ga nog eens snel tellen hoeveel erstaan want ik ben er in de week nog vergeten het zijn er achtien en deze op de foto is een van de kleinste ik zal noch een s in mijn foto moeten kijken of ik er een heb van die groote groetjes en dag
woensdag 26 maart 2008 - 21:35
greener

Greener

Geen nood! bij mij zijn ze ook nog niet opgekomen.. wel haal ik ze elk jaar uit de grond. want als ik dat niet doe dan ben ik bang dat ze me kapot vriezen en dat zou zonde zijn van mijn aronskelken. ik heb laatst nog een nieuwe erbij gekocht. namelijk de aronskelk "picasso" het was wel prijzig maar dan hoop ik dat ik er ook wat voor terug krijg! succes er nog mee!

Groetjes!


Ik heb ook dit jaar de Picasso gekocht en geplant, ben benieuwd wat het gaat worden!

Greener

ps: de rest van mijn Calla's zitten ook nog allemaal onder de grond.
donderdag 27 maart 2008 - 00:24
sylvain

Sylvain

Beste greener met een calla is het annders die zou je uit de volle grond moeten doen latten drogen en dan de aarde er af doen en dan in de maanden februari maart ze in een serrè of ergens toch warmer en dan beginnen ze te scheuten te geven maar die is heel gevoelig voor de vries kou een dhallia ook het zelfde toch oppassen met die knol soorten ik heb gember en dat is het zelfde groetjes en dag
donderdag 27 maart 2008 - 00:43
Bartje22

Bartje22

Beste Bartje22 op de oudere planten die kun je gaan scheuren maar een Aronskelk die een groot blad en veel bloemen geeft die zou ik niet scheuren en ik laat mijn zaad dozen ook voor tachtig procent uitzaaienen elk jaar heb je een heel deel jonge gezonde plantjes er bij.
Maar als je ze buitenlaat staan inde winter goed afdekken en laat het maar vriezen dan, en zo een winter zoals deze en die van verleden jaar dan kunnen ze met een dun laagje schors er wel tegen
Moet al die arbeid niet doen als jer maar twee hebt staan dan lukt dat wel mar ik ga nog eens snel tellen hoeveel erstaan want ik ben er in de week nog vergeten het zijn er achtien en deze op de foto is een van de kleinste ik zal noch een s in mijn foto moeten kijken of ik er een heb van die groote groetjes en dag



bedankt voor de tip! het zal me wel wat tijd schelen als ik de planten kan laten zitten. wat voor een soort aronskelk is dat eigenlijk op de foto? zoiets kan mij ook wel passen.

Groetjes
donderdag 27 maart 2008 - 16:34
sylvain

Sylvain

Beste Bart22 dat is de gewone arondskelk wit deze die op de foto die waren in volle groei meer als 1,90 hoog is een pracht in de tuin

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 27 maart 2008 - 16:57
greener

Greener

Beste greener met een calla is het annders die zou je uit de volle grond moeten doen latten drogen en dan de aarde er af doen en dan in de maanden februari maart ze in een serrè of ergens toch warmer en dan beginnen ze te scheuten te geven maar die is heel gevoelig voor de vries kou een dhallia ook het zelfde toch oppassen met die knol soorten ik heb gember en dat is het zelfde groetjes en dag


Doe dit al jaren zo en nog nooit een plant verloren.
Een beetje afdekken voor de winter en een niet te vochtige plaats scheelt je elke herfst veel werk

Greener
vrijdag 28 maart 2008 - 12:53
Fons

Fons

Terwijl jullie naar de eerste aronskelkblaadjes zitten te speuren is het hier genieten van van de massa bladeren en de mooie bloemen van deze aronskelken.

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 30 maart 2008 - 21:01
greener

Greener

Mooi,

binnen voorgetrokken?

Greener
maandag 31 maart 2008 - 13:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon