menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zonnebloemen

Ga naar meest recente reactie

Cavati

Tekst aangepast

Cavati

Weet er iemand welke zonnebloemen niet 1-jarig zijn?
maandag 18 februari 2008 - 13:34
Spuddy
maandag 18 februari 2008 - 13:48
annis

Annis

Helianthus atrorubens "Gullick's Variety" en Helianthus decapetalus "Plenus"deze worden ongeveer 1.75-2.00m hoog. Bloeitijd 8-10
maandag 18 februari 2008 - 17:53
deHaan

DeHaan

En de aardpeer is eetbaar, en winterhard
maandag 18 februari 2008 - 19:07
Cavati

Cavati

en zijn er echt geen van de meer typische zonnenbloemen meerjarig?
( ook al is het in een ander kleurtje )
maandag 18 februari 2008 - 20:21
ines

Ines

De Rudbeckia's behoren eigenlijk tot dezelfde familie...keuze tussen groot en klein...
maandag 18 februari 2008 - 20:31
deHaan

DeHaan

Ik durf zo geen vaste plant te noemen met bloemen die op een zonnebloem lijken en zeker dat formaat niet hebben.
maandag 18 februari 2008 - 21:14
ines

Ines

Helianthus decapetalus (1.5m)
Helianthus maximilianii (3m)
" salicifolius (2m)
zijn vaste
maandag 18 februari 2008 - 21:39
ulanka

Ulanka



Hi Spuddy , bedankt voor de hint, aardperen zijn ook lekker en gezond, wist helemaal niet dat die er zo uitzagen in bloei ! Daar ga ik zeker eens werk van maken ! Volstaat het om gewoon enkele aardperen te planten of hoe begin ik eraan ?

groetjes
ULANKA
dinsdag 19 februari 2008 - 07:51
Cavati

Cavati

is het zaad van de gewone zonnebloem niet winterhard dan?
of worden ze gewoon volledig opgegeten door vogels zodat er geen zaad meer overblijft?
dinsdag 19 februari 2008 - 13:51
ines

Ines

Als de zaden aan de bloem van gewone eenjarige Helianthus blijven dan worden ze door de vogels opgegeten ook de zaden die achteraf op de grond vallen ontsnappen niet aan een vogeloogje Als er geluk mee gemoeid is dan zijn er een paar van de zaden die onder de aarde geraakt zijn en die komen terug uit maar ze zijn schaars. Dan groeit er hier of daar een terug. De zaden zijn winterhard maar de plant niet.
dinsdag 19 februari 2008 - 21:17
hildavw
woensdag 20 februari 2008 - 11:49
Cavati

Cavati

Hoi Hilda,

Wauw
bedankt hoor!

maar: het zaaien van zonnebloemen maakt eigenlijk deel uit van mijn artistiek groenproject. Concreet: de kinderen van de scholen krijgen allemaal een potje met zonnebloemzaad dat ze thuis moeten verzorgen om nadien samen in de natuur in te planten. Het concept ligt er net in dat ze een zaadje leren verzorgen.

Toch bedankt!
woensdag 20 februari 2008 - 13:44
kris79

Kris79

hallo cavati

de heliopsis is een zeer mooie lang bloeiende vaste zonnebloem,die makkleijk uit zaad is op te kweken of te scheuren,bloeid reeds het 1ste jaar en is het 2de jaar reeds een mooie struik!
ik heb er zowel de planten als de zaden van te koop
mvg
kris
vrijdag 22 februari 2008 - 16:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon