menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hertshoornvaren

Larreke

Larreke

We gaan binnenkort wat vernieuwen in de living en naast de tv zou ik graag een plant willen die niet te breed uitgroeit. Eerst dacht ik aan een kleine cycas, maar deze gaat na verloop van tijd te breed worden en gaat voor de tv door groeien. Nu zit ik in mijn hoofd met een hertshoorn. zo eentje die een mooi blad over de pot krijgt. Nu is mijn vraag word deze niet te breed, want na opzoekingswerk vind ik foto's van een hertshoorn met één blad over de pot en één geweivormig blad in de hoogte, maar ook vind ik foto's van vrij wilde soorten die bladeren in alle richtingen krijgen? Het is de eerste soort die ik zoek, omdat deze vrij strak in het interieur past.

Is het inderdaad zo dat deze niet breed uitgroeit, of gaat hij na verloop van tijd ook veel bladeren krijgen die in alle richtingen gaan groeien? En wat is de verzorging van deze prachtige bladplant, wat ik al weet is dat ze vrij uitgedroogd moeten zijn eer ze terug water krijgen, ze niet in de volle zon mogen staan, en ze niet afgestoft mogen worden. Dit is al vrij veel, maar wat ik wil weten: Is het een makkelijke plant of ééntje waar je veel geluk voor moet hebben om ze in leven te houden?
Graag wat nuttige tips en weetjes over de plant??

Alvast mercikes!!!!

Larreke
vrijdag 1 februari 2008 - 16:33
LauraK

LauraK

Vroeger hadden wij thuis een hertshoornvaren, en die groeide wel degelijk in de breedte.
Ik wilde even bij Google voor je zoeken op 'hertshoornvaren', en raad 'ns wat ik vond,
als eerste in de rij:
http://www.tuinadvies.be/kamerplant_hertshoornvaren.htm

Groeten van Laura
vrijdag 1 februari 2008 - 21:03
Larreke

Larreke

Hoi Laura,

ja idd, dat kwam bij mij ook als eerste. Zie je wat ik bedoel als ik op het net zoek naar foto's kunnen die zo verschillend zijn, sommigen breed, anderen mooi in de hoogte en niet in de breedte. Ik heb hier een artikel liggen uit een Libelle van een tijdje terug, daar staat een foto in van een hertshoorn: mooi een blad over de pot en een gewei. Mijn hoop is dat ze zo blijven... Maar dat zal helaas dus niet het geval gaan zijn.... jammer

Bedankt voor je ervaring!!

Larreke
zaterdag 2 februari 2008 - 08:26
Tine

Tine

Mijn hertshoornvaren werd zo groot dat ik hem weg heb moeten doen. Hij groeide zowel in de breedte als in de lengte en was prachtig, maar voor een gewone huiskamer waren de maten echt te groot.

Tine
zaterdag 2 februari 2008 - 09:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon