menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hakseling bovenop knollen

Ga naar meest recente reactie

joffrey

Joffrey

Hallo,

dit is misschien wel een domme vraag,
maar ik heb in november mijn voortuin wat aangelegd met struiken en vaste planten. Tussen de lege plaatsen heb ik een 100-tal knollen en bollen geplant (krokus,tulp,muscari ed) we zijn natuurlijk bang dat we het onkruid die daartussen zal komen niet meester zullen kunnen.
Daarom dan deze vraag.

Zullen de geplante knollen nog uitkomen?

Dank bij voorbaat, mvg Joffrey.
woensdag 30 januari 2008 - 19:37
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Joffrey, uit de titel van je topic krijg ik de indruk dat je een laag hebt aangebracht boven op de bollen. daar groeien de bollen wel doorheen hoor! Of het moet een heel dikke laag zijn......groeten Martje
woensdag 30 januari 2008 - 20:36
Esem

Esem

De geplanten knollen zullen zeker wel uitkomen, maar als je zegt dat er veel onkruid tussen staan kan je best het onkruid wieden, zodat alles mooi blijft, want op langere termijn gaat het onkruid de overhand krijgen en de knollen het onderspit moeten delven.

Dus ik zou zeggen zo gauw het onkruid opkomt en je kan het onderscheiden van het loof van de knollen, kan je best het onkruid verwijderen.
Gr Eddy,

Genieten van de kleine dingen
woensdag 30 januari 2008 - 21:48
joffrey

Joffrey

Kan ik hieruit dan afleiden dat knollen en bloemen iets sterker zijn dan het meest onkruid?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, mvg Joffrey
donderdag 31 januari 2008 - 00:17
minouke

Minouke

het onkruid zal met de tijd (en niet zolang) alles overwoekeren en overwinnen
donderdag 31 januari 2008 - 07:26
Esem

Tekst aangepast

Esem

In het begin wel,maar al vlug zal het onkruid de overhand nemen en alles overwoekeren,daarom noemt het ook onkruid of on'gewenst)kruid.
Als je er niets an doet zal je het tweede seizoen al veel minder terugzien van je bloembollen,en het jaar daarop waarschijnlijk niets meer.
Maar als he alleen maar hakselmareriaal strooit en het onkruid niet verwijderd zal het hakselmateriaal het onkruid ook niet kunnen tegenhouden.
Dus ook het lang mooi te houden zal je toch moeten wieden.

Gr Eddy

Een komt nooit alleen
donderdag 31 januari 2008 - 11:25
joffrey

Joffrey

Dank voor de antwoorden, toch maar wieden dan
vrijdag 1 februari 2008 - 22:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon