menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hebe

Ga naar meest recente reactie

Plantje

Plantje

Is dit een soort Hebe, of heb ik het helemaal fout ?
Hoe kan ik die het beste snoeien ,en wanneer?

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 3 januari 2008 - 21:48
Fons

Fons

De naam is hebe, bestaat uit veel soorten,snoeien doe je in het voorjaar, na de bloei in de zomer lichtjes terug knippen,
donderdag 3 januari 2008 - 22:45
hildavw

Hildavw

http://www.neerlandstuin.nl/struiken/hebe.html

Hier vind je veel informatie over verschillende soorten hebe.
Er zijn er meer dan 100 !

groetjes

Hilda
vrijdag 4 januari 2008 - 14:11
Bartje22

Bartje22

Leuke foto Plantje
zondag 6 januari 2008 - 19:46
kris79

Kris79

hallo

dit is idd een hebe soort(pinguifolia?)
deze is een vrij winterharde soort,die in juni klein trosjes witte bloemen geeft
hebe groeid zonder snoei mooi dicht rond van vorm en tot tegen de grond mooi bedekt met takken.
hebe hoeft indien je de plaats hebt dus niet gesnoeid te worden,moet je wel rekening mee houden dat deze zeer groot kunnen worden in de breedte,tot meer dan 1m breed.en indien niet gesnoeid mag je toch rekenen dat deze planten na een 10-12jaar aan vervanging toe zijn omdat ze dan stilaan gaan open vallen
snoeien kan door mooi rond de takken in te toppen,dit doe je dan best al vanaf de eerste jaren,omdat als je pas na 5-6jaar de eerste keer gaat snoeien,binnen in vaak de takken vrij kaal staan,en wanneer deze dan ingesnoeid worden,de plant er niet meer mooi voorstaat
het is een zeer dankbare plant,die reeds na een 3tal jaar een behoorlijke breedte heeft,en die winter en zomer mooi groen staat,en waarvan de takjes zeer lang mooi blijven in bloemstukken!
succes met de planten
mvg
kris
maandag 7 januari 2008 - 15:08
ines

Ines

Efkes iets aanvullen moest de struik toch iets kaal worden door de ouderdom kan U hem 0.5 m dieper in de grond graven...de plant heeft geen hinder van deze werkwijze heb ik ondervonden.
maandag 7 januari 2008 - 19:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon