menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruid

Ga naar meest recente reactie

Indah

Indah

Mag je ook in de winter onkruid verwijderen, of is dit een werkje voor de zomer ?

groetjes, Indah
woensdag 14 november 2007 - 13:40
Plantadvies

Plantadvies

Natuurlijk mag dat. En dan lekker laten liggen bovenop de bladeren. Dit wordt omgezet tot humus en het scheelt weer een hoop werk in het voorjaar.

Plantadvies
woensdag 14 november 2007 - 13:45
Indah

Indah

Bedankt plantadvies, als het weer een beetje meezit zal ik eraan beginnen

groetjes Indah
woensdag 14 november 2007 - 13:46
olikke

Olikke

Onkruid wieden kan bij elk weer, wel oppassen bij vriesweer want dan beschadigd ge gemakkelijk de andere planten. Ht onkruid kan best op de compostbak.
Groeten Olikke
zondag 18 november 2007 - 21:28
Esem

Esem

Al wat je nu verwijderd moet je in het voorjaar niet meer doen.
En in de wintermaanden kan je toch al niet veel meer doen in de tuin.
Wel opletten,als de grond bevroren is,dan kan je best wachten ,want dan komen de worteltjes van de onkruiden niet mee,en dan is het allemaal verloren werk.
Want er zijn onkruiden genoeg in de tuin die meerderjarig zijn, en groeien terug als de wortels in de grond blijven.
En gezonde in(ont)spanning in koudere dagen.

Gr Eddy,
maandag 19 november 2007 - 11:52
Indah

Indah

bedankt allemaal, ik zal zeker van de koude dagen gebruik maken om te wieden, dan zie ik volgende lente mijn andere planten terug staan, ik heb namelijk nog nooit veel tijd gehad om te wieden.
maandag 19 november 2007 - 15:15
JovanDreumel

JovanDreumel

En tuinieren is goed voor alle spieren, ook in de winterdag. Dit zijn over het algemeen bewegingsarme maanden voor een tuinder. Succes!
dinsdag 20 november 2007 - 08:57
Bartje22

Bartje22

Haal al je onkruid gerust het hele jaar eruit,, hoe minder onkruid, hoe netter de tuin
woensdag 21 november 2007 - 18:11
semperfi

Semperfi

Awel, dat was nu eens een goeie vraag .... en goede antwoorden !
Bob
woensdag 21 november 2007 - 19:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon