menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dwerglupinen

Ga naar meest recente reactie

Peter Van Vreckem

Peter Van Vreckem

Hallo wie weet of kent er iets van Dwerglupinen, heb op het net al gezocht maar via zoekmachienes vind je niet echt veel, nu was mijn vraag zijn het vaste planten of moet je ze ieder jaar opnieuw uitdoen voor de winter en binnen bewaren wie weet hier meer over of heeft ze ook staan ?
ge moogt me gerust mailen hoor


Groetjes Peter
maandag 12 november 2007 - 11:24
hildavw

Hildavw

"Dwerglupinen zijn net zo mooi als de bekende hoge lupinen, maar de naam geeft al aan dat ze laagblijvend zijn, dus ook zeer geschikt voor de wat kleinere tuin. Als de uitgebloeide bloemtrossen regelmatig weggeknipt worden, wordt er een tweede bloei gestimuleerd. "

Dit is alles wat ik gevonden heb.
Vermoedelijk kan je ze dus behandelen zoals de gewone lupine.

succes ermee

Hilda
maandag 12 november 2007 - 11:39
Peter Van Vreckem

Peter Van Vreckem

nu weet ik nog niet of het ene vaste plant is die jaarlijks terug komt of kapot gaat he
maandag 12 november 2007 - 11:48
Esem

Esem

nu weet ik nog niet of het ene vaste plant is die jaarlijks terug komt of kapot gaat he


De dwerg lupine is een sterk geurende eenjarige plant.
Zet ze daarom dicht bij een terras of oenstaande raam wil je volop genieten van de geur.
Groeid in alle grond maar geeft voorkeur aan een goed doorlaatbare humusrijke grond en liefst in de volle zon.
Worden ongeveer 50 cm hoog en is makkelijk te zaaien.

Gr Eddy,
maandag 12 november 2007 - 12:35
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Lupinus elegans ‘Dwarf Pink Fairy’

De eenjarige lupine is bij velen onbekend maar u zal deze dwergsoort met zachtroze bloemen niet snel vergeten. ’s Avonds geven ze een heerlijke geur af en lokken zo de nachtvlinders.
Als het deze is , zijn ze éénjarig hé, nu weet je het wel hé
Groetjes
Lysianthus
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 12 november 2007 - 12:42
hildavw

Hildavw

Kan je die gemakkelijk vinden ?
De enige link die ik vond, was Bakker, en daar bestel ik niet zo graag !
Of heeft er misschien iemand zaadjes van

groetjes

Hilda
maandag 12 november 2007 - 16:06
Peter Van Vreckem

Tekst aangepast

Peter Van Vreckem

Hoi Hilda ik heb ze ook bij Bakker besteld, maarja heb niet enkel die bestelling gedaan he dat zou beetje onnozel geweest zijn maar allesinds als je kan wachten tot volgend seizoen kan ik je eventueel zaadjes bezorgen he ik ga er allesinds zaad van proberen te winnen het is wel een kleurenmix

Groetjes Peter
maandag 12 november 2007 - 16:56
hildavw

Hildavw

Ik heb meerdere ondeugden, maar geduld is een van mijn deugden

groetjes

Hilda
dinsdag 13 november 2007 - 08:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon