menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stekken

Ga naar meest recente reactie

koontz

Koontz

hallo groene vingers, heb 2 vraagjes heb dit weekend mijn fuchsias gesnoeid en met die gesnoeide takjes kan ik daar ook nog stekjes van nemen. heb een chrisant(aster) gekregen een roodbruine kan ik die ook snoeien en laten overwinteren alvast bdankt aan ieder die mij wil helpen
dinsdag 6 november 2007 - 15:27
Lysianthus

Lysianthus

Hallo Koontz,

Ik heb over een 3-tal weken stekjes genomen van fuchsia en die in stekgrond in een serretje geplaatst en in de badkamer ong. 20 graden, nu komen er op sommigen blaadjes aan, dus misschien gelukt ...........maar niet allemaal. In feite zijn we al een beeetje laat , denk ik.
Iemand op het forum ( weet niet meer wie ) heeft me een methode uitgelegd die zij altijd toepastte............ik heb het dan ook direct geprobeerd............stekjes gewoon op water zetten en na één week zie je al worteltjes, het lukt dus echt............proberen waard...........
Chrisanten zijn winterhard maar de bloemen bevriezen ...........snoien dus en volgend jaar zijn ze daar weer!
Hoop dat ik je wat heb kunnen helpen, anders zijn er hier vele experts die nog wel wat te vertellen hebben,
dinsdag 6 november 2007 - 16:54
beginnendtuinier

Tekst aangepast

Beginnendtuinier

chrisanten kan je beter voor de vost gaat beginnen snoein tot op een 10 a 20cm en dan lichtjes afdekken en dan deze het zeker ...

greetz Damy
dinsdag 6 november 2007 - 17:54
koontz

Koontz

alvast bedankt ga het in ieder geval toch proberen
woensdag 7 november 2007 - 11:34
Tortelduifjes

Tortelduifjes

Hallo Koontz,

Ik heb over een 3-tal weken stekjes genomen van fuchsia en die in stekgrond in een serretje geplaatst en in de badkamer ong. 20 graden, nu komen er op sommigen blaadjes aan, dus misschien gelukt ...........maar niet allemaal. In feite zijn we al een beeetje laat , denk ik.
Iemand op het forum ( weet niet meer wie ) heeft me een methode uitgelegd die zij altijd toepastte............ik heb het dan ook direct geprobeerd............stekjes gewoon op water zetten en na één week zie je al worteltjes, het lukt dus echt............proberen waard...........
Chrisanten zijn winterhard maar de bloemen bevriezen ...........snoien dus en volgend jaar zijn ze daar weer!
Hoop dat ik je wat heb kunnen helpen, anders zijn er hier vele experts die nog wel wat te vertellen hebben,


Hallo,
ja ik heb dat al een paar keer gedaan met fuchsia-stekjes en het lukte. Denk dat ik dat ook al eens op dit forum schreef. Dus proberen maar...............
donderdag 8 november 2007 - 21:31
yassir

Yassir



Hallo,


Ik heb een klimroos zonder doornen al meer dan 30 jaar die lichtjes begint af te sterven.

Ik heb er stekjes van genomen, in een kleine potje met aarde ingedompeld, en na een week groeien de zijscheutjes tot 3cm.


Na ongeveer 14 dagen drogen de blaadjes en wordt de stengel zwart (zie bijlage) Nochtans gaf ik om de 3 dagen wat water.


Wat moet ik doen voor succes te hebben of wat kan ik beter niet doen?


Dank bij voorbaat,


Eassir


Verzonden vanaf mijn Samsung-apparaat

Bloemen & Planten

zaterdag 24 november 2018 - 20:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon