menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aronskelk

Ga naar meest recente reactie

hildavw

Hildavw

[afbeelding verwijderd niet-https]

Deze heb ik van Siggy gekregen.

De kleine heeft nu zijn eerste bloem, de grote heeft nog niet gebloeid.

Zou ik ze in volle grond zetten of ze binnen een plaatsje geven.
Moet ik ze dan afknippen of zo laten staan.
Op het gebied van aronskelken ben ik een echte beginneling, ik weet er niks van !

alvast bedankt

Hilda
zaterdag 20 oktober 2007 - 11:53
Esem

Esem

Hildawv,
ik zou ze zeker niet terug knippen de plant heeft wortelstokken,en net als bloembollen haalt de plant voeding uit de bladeren.
Knip je de bladeren af, weg voeding.
Nee laat de bladeren gewoon afstervenen en als je de plant binnen zet ,zullen de bladeren niet echt allemaal gaan afsterven maar heb je nog kans dat de plant nog meer bloemen voortbrengt.

Gr Eddy,
zaterdag 20 oktober 2007 - 12:26
Fons

Fons

Hilda, indien ge beschikt over een lichte plaats waar het niet te warm word ong 15°C (veranda, hall) kunt ge daar uw planten zetten, potkluit vochtig houden en wekelijks plantenvoeding geven, zo zullen ze de ganse winter bloeien zelfs tot Mei, Juni,
de kleine en oudste bladeren kan je verwijderen.
Winterberging bij lagere temperaturen, dan bijna geen water geven en de oudste bladeren verwijderen.
Inplanten in de tuin, de bladeren verwijderen en afdekken met dorre bladeren of stro, bij strengere vorst de isolatielaag aanpassen.
zaterdag 20 oktober 2007 - 20:19
hildavw

Hildavw

Bedankt Eddy en Fons !

Veranda hebben we niet en hall is te warm denk ik.
Zou de garage ook kunnen ? Die heeft 2 kleine raampjes. Dan zou ik aan mijn man vragen om daaronder een plank te bevestigen, zodat ze toch zoveel mogelijk licht krijgen.
Er staat geen verwarming in de garage, maar de poort is geïsoleerd, dus bij een normale winter wordt het er niet echt koud.

groetjes

Hilda
zaterdag 20 oktober 2007 - 21:49
Fons

Fons

hilda,mag ook bij hogere temp,maar de combinatie van warmte en toch minder licht tijdens de winter zullen lange uitgerekte bladstelen geven die te slap worden om het blad te dragen,in de garage kunt ge eens proberen, kan lukken.
zaterdag 20 oktober 2007 - 21:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon