menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke bloem

Ga naar meest recente reactie

Esem

Esem

Kent er iemand deze soort van bloem.
Het zal wel familie zijn van de gladiolen, maar welke zo het dan wel kunnen zijn.
Gr Eddy

[afbeelding verwijderd niet-https]

vrijdag 19 oktober 2007 - 13:32
annis

Annis

Esem dit is de Schizostylis ( Kafferlelie) . Deze plant hoort bij de Irisfamilie.
vrijdag 19 oktober 2007 - 13:42
Esem

Esem

Esem dit is de Schizostylis ( Kafferlelie) . Deze plant hoort bij de Irisfamilie.



Bedankt voor de vlugge reactie.
Eddy,
vrijdag 19 oktober 2007 - 18:48
an

An

is het dan geen familie van de gladiool want ik vind hem daar meer op lijken als een iris
gr an
vrijdag 19 oktober 2007 - 22:58
annis

Annis

Daar heb je gelijk in An de Gladiool en de Schizostylis zijn onderling aan elkaar verwant net zo als de Iris. Deze vallen allen onder de Iridacae soort.
zaterdag 20 oktober 2007 - 08:56
an

An

okee want ik ken alleen de blauw /gele iris en dan alleen 1 bloem erin boven aan de stengel
gr an
zaterdag 20 oktober 2007 - 21:03
hildavw

Hildavw

Zijn dan bollen, knollen, wortelstokken, ... ?
Ik heb er vandaag in een tuincentrum naar gezocht, maar als ik sprak van kafferlelie, zei men te wachten tot in het voorjaar.
Klopt dat ?
Het was een interessant plantencentrum, qua prijs en assortiment, maar alles in zelfbediening (om de kosten te drukken) en dan kan je natuurlijk niet alle informatie krijgen die je wil.

Hilda
zondag 21 oktober 2007 - 19:45
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ja dat klopt: plant de bol in het voorjaar. Dan is deze aan te komen bij verschillende bollenhandelaren: Het Vlaams Zaadhuis, Rita van de Zalm of Verberghe Bloembollen.
zondag 21 oktober 2007 - 22:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon