menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gaillardia

Ga naar meest recente reactie

Victor44

Victor44

Hier een foto van één van mijn meestgeliefde bloemen,nml de Gaillardia of Kokardebloem genoemd. Hij bloeit van het vroege voorjaar tot de vorst intreedt
. Hij zaait zich alle jaren voort! [afbeelding verwijderd niet-https][/url][/img]
donderdag 27 juli 2006 - 21:58
nientje

Nientje

mooie bloemen hé!!!
nientje
donderdag 27 juli 2006 - 22:12
lisa

Lisa

ik vind de gallardia een heel mooie plant,had ze eigendlijk graag gezaait maar bij zoveel kleur in mijn tuin heb ik toch maar van afgezien
lisa
donderdag 27 juli 2006 - 23:03
Tomateboer

Tomateboer

Hele moie bloemen!
Ik heb er ook staan en bij mij zaait ze niet uit
Ze komen wel geweldig hoog dat je ze mot steunen he?
En dan die uitgebloeide bollen,goed voor bloemschikken
grt en zeer mooie foto!
grt
vrijdag 28 juli 2006 - 09:59
martine

Martine

ik heb er ook staan, van die donkerrode, vorig jaar had ik er 3 , waarvan er maar ééntje van over is gebleven? ik dacht dat dit toch een vaste plant is? nog geen zaad gezien?
ze zijn mooi hoor,
Martine
vrijdag 28 juli 2006 - 14:12
florentina

Florentina


Ben ook gek op de gaillarde , doet me altijd aan mijn jeugd denken. De gaillarde deed het heel
goed in de tuin van mijn ouders.
Ik heb een voorkeur voor de éénkleurige, gele of rode, maar ik kan ze hier nooit overwinteren.
Nu heb ik weer een rode "Burgunder" in een pot in de grond. Ik wil hem op deze manier eens
proberen te overwinteren.
florentina
vrijdag 28 juli 2006 - 16:35
martine

Martine

't is zo'n rode die ik nog heb kunnen overhouden; de 2 die in volle grond stonden (zware kleigrond) zijn verdwenen en ééntje had ik op terras in pot gezet,die is overwinterd, zag er wel niet echt goed uit, en heb ik nu terug in volle grond gezet , hij is beetje aan het herkomen.
ik ga hem in de winter in de serre in pot zetten.
Martine
vrijdag 28 juli 2006 - 16:38
Mick

Mick

Inderdaad een hele "oude" bloem. Roept bij mij ook herinneringen op van bij mijn oma. Die had de hele tuin vol met dat soort bloemen. Samen met velden duizendblad of duizendschoon, ik weet het niet meer.
vrijdag 28 juli 2006 - 17:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon