menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ceanothus amerikaanse sering

Lysianthus

Lysianthus

Hoi forumleden,


Ik heb in mijn vaste bloemenbak twee ceanothussen geplaatst ( in april 2007 gekregen, weet niet welke soort, het is er een met blauwe bolletjes) en zou hen graag langs de muur leiden.
Nu lees ik dat hij absoluut geen kalk verdraagt en in graag in het zonnetje staat. weet iemand welke planten ik er kan bijzetten zodat ze het samen, in dezelfde grond naar hun zin hebben?
Liefst groenblijvende, compacte en decoratieve want de bloembak staat recht voor het venster.
Alvast bedankt

Lysianthus
PS: voor Ines, ik lees in de zoekrobot van het forum dat Ceanothus één van je lievelingsplanten is, kan jij eventueel wat ervaring en een fotootje plaatsen?
donderdag 4 oktober 2007 - 15:08
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

[afbeelding verwijderd niet-https]

Ceanothus - Amerikaanse sering


Ceanothus griseus Yankee Point

Ceanothussen behoren tot mijn favoriete tuinplanten. Het zijn krachtig groeiende struiken, vaak wintergroen, die niet geheel winterhard zijn. De meeste soorten verdragen op een beschutte plaats zo'n 10 tot 15 graden vorst. Ze worden dan wel kaal maar lopen in het voorjaar weer uit. Je kunt ze ook in een ruime kuip zetten.

Ik heb een Ceanothus 'Yankee Point' als leiplant tegen de schutting staan. Na de bloei in april en mei krijgt de plant in juni een flinke snoeibeurt. In de zomer kort ik de nieuwe scheuten regelmatig in, om de struik compact te houden.

Halio Lysianthus, kan je hier iets mee?

Deze tekst heb ik van internet gehaald hoor.
donderdag 4 oktober 2007 - 16:05
Lysianthus

Lysianthus

Natuurlijk Corrie, je belangstelling alleen geeft al steun
Ik had al maar heb nog een beetje meer gegoogled met resultaat............. tegensprekelijke informatie wat betreft kalkrijke grond of niet kalkrijke grond..............dus, hopelijk kan een ander forumlid mij helpen.
Ceanothus griseus Yankee Point is het niet maar Ceanothus thyrsiflorus var. Repens, weet ik nu zeker!!
Bedankt hoor!

Lysianthus
donderdag 4 oktober 2007 - 17:10
minouke

Minouke

Hoi Lysanthius

Ik heb die vroeger gehad, PRACHTIGE plant en mooi blauw
Maar hij is kapot gegaan van een strenge winter en niet zozeer van de zure grond hier

Ik vond hem mooi met grijsbladige planten
donderdag 4 oktober 2007 - 17:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon