menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraagje over duizendknoop persicaria ampl. Taurus

Ga naar meest recente reactie

Lilian

Lilian

Ik heb gisteren plantjes gekocht van de duizendknoop (persicaria ampl. Taurus) en mijn vraag is of iemand deze in de tuin heeft, is dit een woekeraar?

Ik ga deze maand een stukje verhoging aanplanten en dacht deze er o.a in te zetten in combinatie met vingergras (panicum virg. Shenandoah) en de schildpadbloem (penstemon dig. Husker Red) omdat deze laatste twee een mooie donkerebruine/rode kleur in het najaar hebben.
De duizendknoop heeft ook rood in de bloemaar ...

groetjes lilian
maandag 1 oktober 2007 - 11:08
minouke

Minouke

Die Persicaria niet, hij breidt zich wel uit zonder te woekeren , het is Persicaria bistorta dat woekert
maandag 1 oktober 2007 - 11:55
Lilian

Lilian

Mercie chantal dan ben ik gerust ik wist het niet zeker

groetjes lilian
maandag 1 oktober 2007 - 13:24
corrielat

Corrielat

Zo dat is toevallig, ik heb zaterdag een persicaria (amplexicaulis) gekocht, ik weet dat in mijn vorig gedicht stond dat ik NIETS meer zou kopen, maar tja...als je zussen je mee naar het tuincentrum nemen, en al zijn je voornemens om door te lopen, tja dan moet je sterk in je schoenen staan, dus toch maar weer een paar plantjes gekocht
maandag 1 oktober 2007 - 15:22
Lilian

Lilian

Ik herken dat Corrie, mij blijft ook meestal iets aan mijn vingers plakken als ik naar een tuincentrum of kwekerij ga. Een mens mag toch een hobby hebben!

groetjes lilian
maandag 1 oktober 2007 - 17:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon