menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloembakken van de gemeente....

Ga naar meest recente reactie

Jolliefieke

Jolliefieke

In sommige gemeenten en steden zie ik op bruggen of op vensterbanken van het gemeentehuis ONGELOOFLIJK mooie bloembakken met daarin verschillende kleuren petunia's.
Nu vraag ik me af...
Ik heb nog nooit iemand die bloembakken zien water geven, de surfina's staan heel dicht bij elkaar in de bakken en...ze bloeien ongelooflijk, de hele zomer lang.
HOE DOEN ZE HET??????
vrijdag 28 september 2007 - 20:30
fastmario

Fastmario

ik kan u zeggen dat ze wel degelijk water zullen krijgen en voeding
als ik ga werken zie ik ze soms in harelbeke water geven
om 4uur smorgens denk niet dat de meeste mensen al op zijn dan
vrijdag 28 september 2007 - 20:35
Jolliefieke

Jolliefieke

Oh, maar k dacht ook dat ze een speciale potgrond hadden, of ik weet ni wat........
vrijdag 28 september 2007 - 20:45
kurt

Kurt

Beste ,

Vele gemeentebesturen hebben een contract met de firma die de planten ook levert om ze de rest van het seizoen te komen verzorgen. Die mannen doen niets anders dan constant van gemeente tot gemeente rijden om de planten van water met gepaste voeding erin te voorzien.

Mvg,
Kurt
vrijdag 28 september 2007 - 21:47
Jolliefieke
vrijdag 28 september 2007 - 21:53
helleborus

Helleborus

In Zwevegem worden de bakken voor de aanplant voorzien van teelaarde verrijkt met meststoffen. (Osmocote) De groendienst zorgt voor een regelmatige watergift via slang en reservoir geplaatst op een aanhangwagen en dat niet alleen voor de bakken en schalen maar ook voor het recent aangeplant plantsoen o.a. de bomen. bij warm weer gebeurt dat 's morgens vroeg. Een pluim voor de groendienst.
vrijdag 28 september 2007 - 22:18
Jeannette1

Tekst aangepast

Jeannette1

Beste Jollie, zoals Kurt schrijft, zo zijn er ook bedrijven die op dezelfde voorwaarden planten op kantoren of in zaken hebben staan!

Die worden dan ook door de firma die ze geleverd heeft verzorgd.

Groetjes, Jeannette
vrijdag 28 september 2007 - 23:46
minouke

Minouke

Ook denk ik dat ze langer bloeien omdat ze later geplant zijn, de mijn hangen al van begin april(warme lente) terwijl de bruggen enz veel later waren, bedoel hiermee dat de bloeitijd verschoven is
Want ik geef 1à2 maal per dag water en wekelijks voeding en zijn nu zo fris niet meer als die van de gemeente
zaterdag 29 september 2007 - 07:46
Lysianthus

Lysianthus

Bij ons in Mechelen, verwonder ik me ook altijd dat ze er zo mooi bij hangen, 'k ga toch eens die mannen aanspreken alos ze aan het gieten zijn.
zaterdag 29 september 2007 - 11:27
Tine

Tine

En dank zij de gemeente kom ik aan zaden en geleende stekjes. Als je in de buurt van die bakken kijk, zie je vaak afgerukte takjes liggen. Die neem ik mee en stek ze dan.

Tine
zaterdag 29 september 2007 - 11:36
Lysianthus

Lysianthus

Goed idee Tine, had ik zelf nog niet an gedacht
zaterdag 29 september 2007 - 12:31
hildavw

Hildavw

De laatste weken waren we zowel in Lier als in Mechelen en daar vroegen wij ons hetzelfde af.

Die bloembakken en hangpotten zijn werkelijk prachtig.

Het is precies alsof ze er pas geplaatst zijn.

Spijtig dat niet alle gemeenten dat doen !

groetjes

Hilda
zondag 30 september 2007 - 13:46
Tine

Tine

Ik denk dat men vochthoudende grond gebruikt zoals bv cocos. Zelf gebruik ik in de bakken waterhoudende korrels. Ik hoef de potten dan niet iedere dag water te geven maar ééns in de 3 dagen volstaat, tenzij de hitte abnormaal hoog is.

Tine.
zondag 30 september 2007 - 14:52
Bartje22

Bartje22

waarom heeft onze gemeente dat dan weer niet ,, 'k vindt het juist zo'n kleurrijk gezicht.
zondag 30 september 2007 - 21:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon