menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lampionplant

Ga naar meest recente reactie

Jolielz

Tekst aangepast

Jolielz

Ik heb vandaag een lampionplant gekocht. Nu wil ik de takken met de lampionnen eraf knippen maar ik weet niet waar ik dat moet doen. Onderaan (dus bij het zand) of hoger? Moet ik de takken zonder lampionnen laten zitten?
Hopelijk weet u raad.
Groeten,
Jolande
zondag 23 september 2007 - 23:08
jerry

Jerry

jolande,is je plant eigenlijk al verwelkt?Bij die van mij zijn de lampionnetjes nog mooi oranje.Zolang ze oranje zijn,laat ik hem zoals hij is,daarna knip ik alles af tot aan de grond,of er een beetje boven,je hoeft hem niet af te knippen,hoor.Als het vriest,verwelkt hij helemaal.
maandag 24 september 2007 - 08:05
Jolielz

Jolielz

Ik wil de lampionnetjes graag drogen en verwerken in een bloemstuk. Kan ik ze dan eventueel van de stengel knippen en de stengel laten staan totdat deze vanzelf verwelkt?
maandag 24 september 2007 - 10:14
krissie

Krissie

Joliets ,
je kan de lampionnetjes eraf halen ,
geen enkel probleem.
denk eraan dat de lampionplant een woekeraar is .
Groetjes
Krissie
maandag 24 september 2007 - 11:16
jerry

Jerry

bij mij staan die in potten,als je die in de volle grond zet,is heel de tuin binnen de korste keren overwoekerd.je kan de stengels perfect laten staan,deze gaan vanzelf weg(rotten of verwelken)met de eerste vorst
maandag 24 september 2007 - 11:19
kerstkind

Kerstkind

Hoi Jolielz,

Je kunt ze afknippen waar je wilt, of alleen de lampionnen. De plant lijdt er niet onder hoor...

Weet je dat takken met lampionnen heel erg leuk staan in combinatie met takken judaspenning.
het blad eraf halen.
Gewoon een bos maken, bij elkaar binden met b.v. raffia en ophangen.
Erg dankbaar.

groetjes
dinsdag 25 september 2007 - 18:54
sylvain

Sylvain

Beste gewoon doen zoals gedacht van het te doen lampioenen; is een zeer goede snijbloem zodus laat maar drogen of zet ze tusen de bloemstukken .
En dat ze ver gaat lopen weinig probleemen mee groetjes en dag
dinsdag 25 september 2007 - 23:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon