menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De een zijn dood

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

Deze hibiscus is een paar jaar geleden door mijn buren op de container gegooid omdat hij dood was,
maar dan kennen ze mij nog niet, zie hier wat er van geworden is.
Gelukkig voor mijn buren heb ik hem in de voortuin geplaatst, kunnen ze iedere dag zien, hoe de doden weer tot leven te wekken zijn.
Als iemand zijn naam kent zou ik dat graag weten, kan ik zijn naam op de foto zetten.

[afbeelding verwijderd niet-https]

dit is een detail van de plant, en zeg nou zelf is het geen snoepie??

[afbeelding verwijderd niet-https]



zondag 19 augustus 2007 - 13:14
rialle

Rialle

Heel mooi hoor Corrielat! Het is een knappe struik geworden!
Ik heb ook altijd meelij met zo'n zielige plantjes.

Laatst heb ik een olijvenboompje gekocht op de markt en die marktkoopman heeft mij zoveel "dode" planjes gegeven omdat hij ze toch weg wilde gooien.
Een hele kist Geraniums (16 stuks), een kist Asters (12 stuks), een Margrietenboompje en een plant waar ik nog een foto van moet maken en moet vragen hier wat het is.
Ze zagen er verschrikkelijk verdroogd en zielig bruin uit.
Thuisgekomen heb ik ze een lekkere douche gegeven een paar keer die dag, en ze zijn helemaal opnieuw begonnen met bladeren krijgen en nu hebben ze al bloemen!
Het margrietenboompje is niet mooi van model maar bloeien dat hij doet!!

Het is net of die zieligers als ze eenmaal weer goed verzorgd worden extra veel bloemen geven,
net als die van jou ook Corrielat, want je hebt me een bloemen.............prachtig hoor!

Groetjes Rialle
zondag 19 augustus 2007 - 13:35
Harry54

Harry54

Ha, een onderwerp naar mijn hart! Een plant is pas dood, als hij drie keer dood is. We gooien in het algemeen veel te gauw iets weg, wat met de nodige zorg en aandacht nog best te redden is.
groet Harry
zondag 19 augustus 2007 - 17:47
Helianthus

Helianthus

Er is een tuincenter (ik noem geen namen maar het maakt reclame op Tuinadvies.be ) waar ze een "opruimhoekje" hebben.
Daar staan dan planten die over hun bloeiperiode heen zijn en niet meer mooi ogen voor de doorsnee-klant, of planten waarvan het etiket verloren is gegaan en die niet meer op (soort)naam te brengen zijn.
Die planten mogen dan weg voor een euro of zo.
Ik heb er zo al verschillende meegenomen en net hetzelfde zoals bij jullie; na een tijdje "herleven" die planten en groeien en bloeien weer als nooit voorheen.
Al zijn de planten waarover ik het heb natuurlijk nog niet "dood", alleen ogen ze niet meer fris.

Groetjes, Gert.

maandag 20 augustus 2007 - 07:42
corrielat

Corrielat

Hier nog een paar voor dood gewaande patienten,
Deze roos zou dood zijn, maar ik zag meteen dat het slechte verzorging was, hij zat vol bladluizen., en aan de onderkant een paar hele kleine rupsjes, die waren met de hand gemakkelijk te verwijderen,..
Na een paar heerlijke douces, speciale rozengrond, is hij nu twee jaar verder, en eigenlijk had ik het ook niet gedacht,.... en kijk.....


[afbeelding verwijderd niet-https]

Deze voor een paar centjes gekocht, om dezelfde reden als Gert beschrijft,
Ik heb alle zaadjes verwijderdt, een dag en nacht in een bak water zich vol laten zuigen, bloemenmest, en hij doet het nu geweldig.
Het is misschien een rare manier van tuinieren, maar ik vindt het mooi om te doen.

[afbeelding verwijderd niet-https]

P/s Gert dat tuincentrum van jou is dat toevallig P TE L,?
Als dat zo is wil je me dan een teken geven?


dit bv. dan moet ik daar ook naar toe
maandag 20 augustus 2007 - 08:37
annis

Tekst aangepast

Annis

Wij wonen hier aan een buitenrand waar een klein bos is aangeplant. Er wordt nog wel eens wat van planten die de mensen niet meer willen in het bos gegooit. Hier hebben we al verschillende buxusplanten en een Rhododendron(azalea) die niet zo fris meer uitzag maar door goede verzorging er weer bovenop komt, deze zat vol met bloemknoppen die heb ik eruit gehaald om de plant het wat gemakkelijker te maken. Op dit moment begint hij nieuwe bladeren te vormen ik denk dat hij het wel zal redden. Maar je hebt gelijk Ger in het tuincentra staan vaak planten waar je van zegt wat is dit en die na een goede verzorging nog geweldige planten worden. Corrielat dat zijn nog mooie planten geworden wat een beetje liefde al niet doet.
maandag 20 augustus 2007 - 08:41
Adrienne

Adrienne

Awel ik vind dat nog het leukste aan tuinieren.
Ze zijn je zooo dankbaar.
maandag 20 augustus 2007 - 12:29
Tortelduifjes

Tortelduifjes

corrilat, wat hangt aan de muur boven die hortensia op die foto????
maandag 20 augustus 2007 - 13:39
corrielat

Corrielat

Hoi Tortelduifje,
Ik heb daar een vliegenpot hangen, heel veel last van stro...vliegen, komen op de kippen/hondenpoep af, helaas worden er ook wespen en bijen mee gevangen, dat vindt ik dan weer jammer, maar ja
maandag 20 augustus 2007 - 16:51
Tortelduifjes

Tortelduifjes

en wat bevat die vliegenpot dan?? maakte je die zelf???
maandag 20 augustus 2007 - 16:56
Esem

Esem

corrielat het lijkt me het best dat jij een kliniek voor zieke of bijna dode planten gaat openen.
Proficiat voor deze mooi verzorgde planten en foto's.
Zuster corie of de plantendokteres,en dit is niet als grap bedoeld hoor.
Ik vind het tof dat je zo een initiatief neemt voor de bijna dood planten.
Gr Esem,
maandag 20 augustus 2007 - 17:08
corrielat

Corrielat

CITAAT:
">#666666;'> en wat bevat die vliegenpot dan?? maakte je die zelf???


Dit is een glazen pot, gekocht op de rommelmarkt, daar werden ze verkocht als wespenvanger,
Ik vul hem met limonadesiroop aangelengd met water.
maandag 20 augustus 2007 - 17:16
de_lange_van_Bilze

De_lange_van_Bilze

Hallo Corrielat,
Mooi exemplaar.
Ik vermoed dat de naam 'redhart' is, ik heb eenzelfde staan maar die van mij is pas een klein exemplaartje.

Groetjes
De lange van Bilze
maandag 20 augustus 2007 - 21:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon