menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stekken op seramis. Vocht

Ga naar meest recente reactie

Johann0r

Johann0r

Beste mensen,

Ik heb hier 2 ech. dasyacanthus. En heb deze ditjaar nogmaals op de seramis gezet omdat ze vorig jaar niet zijn aangeslagen. Nu staat 1 onder een raam wat lekt en deze was dus erg nat geweest afgelopen week. Dus ik zou deze weer in droog seramis zetten en wat schets mijn verbazing, allemaal verse witte worteltjes en bij diegene die droog staat nog helemaal niks.

Wat is dus de beste manier om ze te laten wortelen? Betreft planten met een oud of dood wortelgestel.

Nu benevel ik ze steeds en weet eigenlijk nooit precies wanneer ik kan wateren.
maandag 29 april 2013 - 17:04
Angus

Angus

Dat spul werkt inderdaad het best wanneer het vochtig gehouden wordt. Ik heb het nog niet erg veel gebruikt, maar wel doorgaans met succes, en het vochtig houden doe ik eerder op het gevoel...

maandag 29 april 2013 - 20:21
Bajocactus

Bajocactus

Werk erg goed voor het stekken en ook als gewoon substaat voor cactussen.
Is mijn ervaring.

Gr
Bastiaan (Bajocactus).

C&S substraten, voeding & watergift

maandag 29 april 2013 - 21:32
Johann0r

Johann0r

De seramis moet ik nathouden dus...
woensdag 1 mei 2013 - 14:45
Johann0r

Johann0r

Aantal planten in schaduw weggezet, beneveld en zowaar ze begonnen wat vaster in pot te zitten en na een maandje een beetje water gegeven. Nu zie ik bij veel planten dat hun wortels van mooie witte wortelen na dorre uitgedroogde wortelen gaan.

Is dit nu een te droog of te nat probleem? ik probeer sommige planten al 3 jaar op de wortel te krijgen en continue nadat ze wortelen hebben ontwikkeld, raken ze de wortelen weer kwijt en ik heb geen idee wat ik nu fout doe.
dinsdag 17 september 2013 - 11:51
Pieter

Pieter

Heb je deze stekken als eens opnieuw afgesneden? Zoals ik je eerder al eens zei in een andere topic is het mogelijk dat er een schimmel in het spel is. Ook seramis niet hergebruiken in dit geval. Gebruik je proper water?
dinsdag 17 september 2013 - 12:40
Johann0r

Johann0r

Geen schimmel volgens mij, wortelen eraf geplukt en zo weer in seramis gezet. En dan beginnen ze weer te wortelen Geen stukken afgesneden.

Of moet ik gewoon erg lang wachten voordat ik de plant water geef? In andere woorden gewoon met rust laten..
dinsdag 17 september 2013 - 13:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon