menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aleo vera krijgt rood achtige bladeren

rmouwehand

Rmouwehand

Mijn aloe vera is normaal groen maar word steeds roder en dunner. Al een tijd geleden heb ik opgezocht wat het probleem kan zijn, teveel water is het antwoord. Nu heb ik de plant voor de zekerheid al zeker 2 maanden geen water gegeven en nu staat hij ook op een zonnige plek. Waar kan het aan liggen?verkeerd soort grond?iemand tips?heb al veel bladeren moeten verwijderen helaas! zou de plant verrot zijn?het sap stinkt nogal waar het eerst lekker fris rook. hij krijgt wel steeds nieuwe kleine blaadjes
zondag 31 juli 2011 - 00:49
WillyN

WillyN

Rood worden is het effect van zonlicht.
Dit kan echt geen kwaad voor de plant.
Te veel water???
Staat bij mij ganse zomer buiten in weer en wind, met regen zonder regen, met zon en de laatste weken zonder zon
Willy
maandag 1 augustus 2011 - 10:29
rmouwehand

Rmouwehand

Bedankt voor je antwoord!ik kan hem dus beter buiten zetten?hij ziet er ook echt dun uit, de bladeren lijken helemaal niet vol te zitten en krullen naar binnen...help!
maandag 1 augustus 2011 - 11:05
Cactus2001

Cactus2001

Misschien lijkt hij dun door dode blaadjes. Kan ook dat ze er allemaal afvallen en er gewoon allemaal nieuwe komen.

Tip: zoek eens op waar hij in de natuur in staat voorbeeld staat hij in de natuur in zand en klei doe dit dan het is riskant om zomaar zelf een substaat te maken. kan problemen op leveren alleen doen als je zeker weet.

Dit is mijn mooie vetplant Ben er zeer trots op.

Groeten Cactus2001 ( Amber ) fijne kerst

C&S substraten, voeding & watergift

maandag 24 december 2012 - 20:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon