menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Adenium zaaien

Ga naar meest recente reactie

bryofan

Bryofan

ik heb afgelopen vrijdag 14 adeniumzaadjes gezaaid (5 direct in aarde, 4 op nat keukenrolpapier, en 5 eerst 6 uur laten weken alvorens ze in de grond te stoppen)
en ik zal hier het vervolg posten met foto's als dat lukt, en welk methode ik denk dat de beste is
maandag 27 januari 2014 - 20:24
BOSVROUW

BOSVROUW

Volg vol interesse! Heb ook juist zaden aangekregen!
maandag 27 januari 2014 - 20:31
bryofan

Bryofan

ook van de zadengigant? of iets anders?
dinsdag 28 januari 2014 - 07:07
BOSVROUW

BOSVROUW

Ja hoor, prachtige service. alles netjes op tijd zoals vermeld werd! Heb al 2 keer bij exo garden besteld, betaald en niets meer van gehoord. Spijtig genoeg zijn zij de enige die ik kan vinden die geel lantanazaad verkochten.
dinsdag 28 januari 2014 - 08:49
bryofan

Bryofan

ja idd, tot nu toe zijn alle zaden die ik bij de zadengigant gekocht had levensvatbaar gebleken(heb dus nog niet één slecht zaadje kunnen ontdekken, heb er toch al stuk of 100 besteld, en stuk of 10 van de kleinste/dunste zaden gekeken of ze leefden)
en de service is heel goed (als je mail wordt gelezen)
dinsdag 28 januari 2014 - 15:15
bryofan

Bryofan

heb je speciale adeniumsoortjes gekocht daar? want die komen niet soortecht terug uit zaad(om je voor teleurstelling te behoeden), daarom heb ik ook de goedkopere mix gekozen, dan heb je meer zaden voor minder geld.
dinsdag 28 januari 2014 - 15:18
BOSVROUW

BOSVROUW

Ja, het is een probeersel dus ook de goedkoopste. als dit lukt gaan we verder met meer specifieke! Ik ga het in een verwarmd kasje proberen!
dinsdag 28 januari 2014 - 19:32
bryofan

Bryofan

alleen soorten komen soortecht terug uit zaad, van alle kruisingen van cultivars krijg je bijna nooit soortecht uit zaad. ze liggen nu 5 dagen in de aarde, nog geen teken van leven te bespeuren, maar ook nog geen rot
woensdag 29 januari 2014 - 15:56
bryofan

Bryofan

toch een teken van leven: 1 van de 5 ongeweekte zaden in de aarde is aan het kiemen, het houtige omhulsel is opengescheurd en ik zie nu een klein wit wortelpuntje
woensdag 29 januari 2014 - 16:17
BOSVROUW

BOSVROUW

Heb je ze met aarde bedekt?
woensdag 29 januari 2014 - 16:28
bryofan

Bryofan

nee, wel klein beetje erin gedrukt
woensdag 29 januari 2014 - 17:23
BOSVROUW

BOSVROUW

Ok, bedankt!
woensdag 29 januari 2014 - 19:31
bryofan

Bryofan

inmiddels zijn de meesten in de aarde aan het ontkiemen. bij sommige komen er een paar van die schimmelhaartjes op de buitenkant van het zaadje, heb daarom het kapje van kweekkasje af gehaald(te hoge luchtvochtigheid)
zaterdag 1 februari 2014 - 12:14
bryofan

Bryofan

alleen degenen die ik op keukenpapier had gezaaid zijn goed opgekomen, de rest is gaan rotten. heb die uit het keukenpapier nu dus in de grond gezet. van de 16 op het keukenpapier leven er nu 11 nog

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 16 maart 2014 - 17:17
Lynn13

Lynn13

Bryofan, ik ben heel benieuwd hoe de planten er nu uit zien.
Ik heb namelijk ook 3 dagen geleden gezaaid en ze komen nu al op
dinsdag 5 juli 2016 - 20:20
bryofan

Bryofan

Van de 11 die er opgekomen zijn waren er al een paar zwak, en er zijn er later ook een paar geweest die zomaar de geest geven, waardoor er nu nog maar 1 over is. En deze had het ook moeilijk gehad, omdat ik hem achteraf gezien te vroeg had verplant, waardoor hij nu nog steeds vrij klein is.

C&S zaaien, verspenen, enten en stekken

woensdag 6 juli 2016 - 10:31
Lynn13

Lynn13

Oh nee, is ook niet echt goed gaan groeien.
Ik hoop dat die van mij het wel gaan redden. Ziet er wel naar uit.
Had iets langer dan 2 maanden geleden 1 zaad uit geprobeerd en deze ziet er wel heel gezond uit nu.
Foto1 is van dag 3 van de nieuwe.
Foto2 is van 2,5 maand geleden gezaaid.

C&S zaaien, verspenen, enten en stekken

woensdag 6 juli 2016 - 18:53
Lynn13

Lynn13

Foto 2

C&S zaaien, verspenen, enten en stekken

woensdag 6 juli 2016 - 18:53
bryofan

Bryofan

Die zien er prima uit lynn
donderdag 7 juli 2016 - 11:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon