menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Delosperma bosseranum

Ga naar meest recente reactie

Vlinderr

Vlinderr

Bij een zadenruil heb ik een zakje met zaden van de Delosperma 'bosseranum' gekregen. Ik ben een leek wat zaaien van Succulenten betreft. Wil iemand mij wat vertellen over het zaaien en opkweken van deze soort? (wanneer, waar en hoe zaaien)
dinsdag 22 februari 2011 - 10:37
Dany

Dany

Zie vastgepinde topic hier boven " ALLES OVER ZAAIEN" daar staat alles in.
dinsdag 22 februari 2011 - 18:05
Vlinderr

Vlinderr

Dany: bedankt. Ik wist niet dat ze op dezelfde manier als cactussen gezaaid worden.
dinsdag 22 februari 2011 - 21:46
Dany

Dany

Inderdaad dat is allemaal het zelfde maar ik zou ze na de kieming niet te lang in gespannen lucht houden en dan denk ik aan ongeveer een dikke maand.
dinsdag 22 februari 2011 - 21:51
jumperke

Jumperke

Je zal zien, Delosperma kiemt en groeit echt als onkruid en mettertijd als je exemplaren groot genoeg zijn om te bloeien zal het echt wel onkruid worden .
De gewone zaaimethode voor cactussen aanhouden en zoals Dany aangeeft; niet te lang in gespannen lucht houden nadien.
Laat ze eerst een tijdje goed doorgroeien in hun zaaipotje en verspeen ze nadien elk apart.
Je zal zien, er zal redelijk snel een 'knol' (verdikking) aan de wortelbasis ontstaan, en bij het verpotten hou je deze beter nog enkele jaren onder de grond, omdat deze dan beter groeit, na enkele jaren als de knol een mooie grootte/dikte heeft bereikt kan je hem boven de grond halen, wat zijn charmes wel heeft bij zo'n plat vind ik!
woensdag 23 februari 2011 - 14:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon