menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaadlijst Penrock seeds

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

Ik zou het veel eerlijker vinden moest die kerel gewoon een kous over het hoofd trekken en ons zo onze centen afpakken !
Alle zaden aan 5 $ het pakje ( soms zelfs maar 3 zaden per pak )
Een voorbeeld van mijn wenslijstje :
PENROCK SEEDS - SOUTH-AFRICA- ERIOSPERMUM



Eriospermum aphyllum Ceres 2 seeds per pkt
Eriospermum aphyllum robust form from Karoo Poort 2 seeds per pkt
Eriospermum mackenii Drummond 3 seeds per pkt
Eriospermum porphypovalve minute form with very rounded greyish green leaves Brits 8 seeds per pkt
Eriospermum roseum 10 seeds
Eriospermum abyssinicum Form with long greyish lanceolate leaves 6 seeds per pkt
Eriospermum abyssinicum An attractive form with lanceolate silvery grey leaves and bright yellow flowers. Found in W. Gauteng 5 p/ pkt
Eriospermum. abyssinicum A form with thin lanceolate grey leaves and densely clustered short spikes of flowers.
Found near Rysmierbult in the North West Province 5 seeds per pkt
Eriospermum aphyllum A very robust floriferous form accuring in the southern corner of the Western Karoo 2 seeds per pkt
Eriospermum cooperi 3 seeds per pkt
Eriospermum cooperi Very robust plant with large rounded leaves and tall spikes of bright yellow flowers that occurs along
the Ghobosh River near Amsterdam in Mpumalanga 4 seeds per pkt
Eriospermum cooperi A very robust form found near Dwars River in Sekhukhuneland. The plants have large rounded leaves borne on long
petioles and spikes of flowers that reach up to a metre in height 5 seeds per pkt
Eriospermum cooperi A dwarf form with round lime green leaves that occurs in the hills east of Amsterdam in Mpumalanga
5 per pkt
Eriospermum corymbosum A dwarf form found on the summit peaks of the Witteberge in the Lady Grey area of the
North Eastern Cape 2 seeds p/p
Eriospermum. mackenii subspecies galpinii This attractive form of the subspecies has striking dark yellow flowers and is found in pockets
of soil on sheets of exposed rock in the Nelspruit area of Mpumalanga 4 seeds per pkt
Eriospermum porphyrium 6 seeds per pkt


5$ / Portion


Wie de ganse lijst wil zien mailed mij maar ! Er zitten wel echte hebbedingen tussen hoor !
zondag 14 december 2008 - 00:02
cactelders

Cactelders

Dit is hun site , hun newsletters zijn de moeite : http://www.penroc.co.za/news.html
zondag 14 december 2008 - 11:00
robertmaijer

Robertmaijer

ik zie dat je in Eriospermum geinteresseerd bent, welke soorten kweek je? Heb je ervaring met het bestellen bij Penrock seeds?

Robert Maijer in Nederland

C&S zaaien, verspenen, enten en stekken

zaterdag 27 december 2008 - 21:36
cactelders

Cactelders

Ik heb enkel de E.cooperi en de E. dregei zoals je op mijn albums kan zien !
http://picasaweb.google.com/home
Ik heb geen enkele ervaring met de firma maar ze lijken me zo duur dat het belachelijk wordt , ik zou graag Erospermums zaaien maar 5 $ betalen voor 3 of 4 zaden is niet ethisch meer en kan ik aan mezelf niet verkopen ! Het zou toch maar voor april zijn als ik gewoon zonder hulpmiddelen kan zaaien want ik kan voorlopig niet op mijn propagator rekenen ! Ik heb ook geen enkele referentie naar die man toe , moest ik van iemand weten dat het zaad van zéér goede kwaliteit is dan zou ik nog de gok wagen maar met die prijzen voor ogen zal er waarschijnlijk niet veel verkocht worden en kan het zaad jaren oud zijn ! ( niet echt een probleem waarschijnlijk )
Kort : de verleiding is wel groot hoor !!!! Maar.............????
Nu zal ik waarschijnlijk binnenkort hun plantlijst krijgen en ik zou eigenlijk meer geneigd zijn om dan ( waarschijnlijk ook dure ) planten te kopen dan om zaad te kopen waar ik aan twijfel en die dan sowieso voor niets dient .
zondag 28 december 2008 - 11:52
Wiebe

Wiebe

Ik "hik" al jaren tegen het mogelijk bestellen van zaad bij Penrock aan. De hoge prijs maakt het inderdaad niet makkelijk om het eens te proberen. Aan de andere kant bieden ze wel soorten aan die je nergens anders aantreft. Ik heb dan m.n. naar diverse gras-Aloe's gekeken. Op het engelse forum kan ik mij discussies over de kiemkracht herinneren en die waren niet erg positief. Maar dat hoeft weer geen teken te zijn over de kwaliteit van de zaden maar mogelijk specifieke omstandigheden die nodig zijn om bij deze planten kieming te bewerkstelligen (bij gras-Aloe's b.v. brand). Juist omdat het vaak om soorten gaat die je nergens anders aantreft, heb je geen vergelijkingsmateriaal.

Wiebe
zondag 28 december 2008 - 14:10
Pieter

Pieter

En heeft hier intussen al iemand iets besteld? Ik was daarnet met een Franse liefhebber aan het praten die daar voor 200€ zaad gekocht had en niet één plant is gekiemd. Maar wat Wiebe zegt over de omstandigheden nodig voor ontkiemen houdt ook wel steek hé.
maandag 2 november 2009 - 14:04
CokGr

CokGr

Ik hab 10 jaar terug, in 2002 `n 20 soorten, en in 2008 weer besteld, en in 2011 weer geprobeerd, omdat de zaden nergens anders te krijgen zijn.. dus weer Eriospermums besteld ook een paar soortem bi Silverhill, en Gras Aloe soorten, samen 15 soorten voor voor over 100 € en er zijn 4 plantjes opgekomen en 2 weer weggevallen, die dus over 50 Euro kosten, en van Silverhill zijn alle soorten opgekomen.. nou vind ik die hoge kosten niet het allerslechtste.. maar zaad wat niet opkomt dat is slecht. knap wat werk, en altijd kijken komt er al wat , maar de potjes zijn nu 4 jaar later nog steeds leeg. ze staan er allemaal nog !! en nu heb ik tegen meself gezegd nu nooit meer.
Cok.
zondag 4 november 2012 - 13:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon