menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

ID mooibedoornde cactus

Ga naar meest recente reactie

Pieter

Pieter

Hallo,
Dit weekend was ik op de opendeur van Eduard Van Hoofstadt waar ik deze plant kocht, zonder naam.
Iemand een idee welke het is? In principe koop ik nooit iets zonder het te kennen, maar voor deze plant heb ik toch een uitzondering gemaakt.
Het lijkt wel een Echinocereus triglochidiatus met bedoorning van een Copiapoa solaris...
[afbeelding verwijderd niet-https]
Groetjes,
Pieter
maandag 20 mei 2013 - 20:30
maurice2

Maurice2

Pieter
Ik zou gaan voor Copiapoa solaris, maar zeker geen Echinocereus triglochidiatus die trouwens niet zo zwaar bedoornd is.
Mooie zwaar bedoornde plant
maandag 20 mei 2013 - 22:26
Angus

Angus

heel mooie plant, ik zou hem wss ook niet hebben laten staan, met of zonder naam
maandag 20 mei 2013 - 23:11
Wiebe

Wiebe

Ik zou ook gaan voor C. solaris.

Wiebe
maandag 20 mei 2013 - 23:50
Pieter

Pieter

Dus mijn eerste vermoeden was dan misschien toch juist. Toen ik thuiskwam en vergeleek met mijn plantjes die ik thuis staan heb vond ik dat de tuberkels teveel uitgesproken waren; mijn andere planten, die even groot zijn, maar ge
dinsdag 21 mei 2013 - 08:03
Paronoto

Paronoto

Whats in a name....
dinsdag 21 mei 2013 - 10:28
Pieter

Pieter

Op een Frans forum krijg ik Copiapoa coquimbana als suggestie. Wat denken jullie hiervan? Als ik foto's en beschrijvingen bekijk lijkt dit ook wel mogelijk te zijn.
dinsdag 21 mei 2013 - 15:09
maurice2

Maurice2

Pieter
Hier een foto van mijn Copiapoa solaris

[afbeelding verwijderd niet-https]
Deze gelijk niet op uwe plant, daarom denk ik ook meer in de richting van Copiapoa coquimbana of een van de synoniemen van deze
dinsdag 21 mei 2013 - 18:56
Discolover

Discolover

Pieter,
Als ik de inplanting van de tuberkels en de bedoorning bekijk ben ik geneigd te zeggen dat het een vertegenwoordiger uit het zeer variabele Copiapoa coquimbana complex is.
Voor een Copiapoa solaris lijkt me de ribvorming niet uitgesproken genoeg.
Het is zeker en vast een prachtig bedoornd plantje dat je op de kop getikt hebt.
Hopelijk brengt de toekomst raad.

Peter.
vrijdag 24 mei 2013 - 00:29
Paronoto

Paronoto

" Hopelijk brengt de toekomst raad. ....'


Hoop doet leven en schrik doet beven...
vrijdag 24 mei 2013 - 10:11
jowell134

Jowell134

Dit topic geeft iets aan dat er een Malware is gevonden .
Terwijl dit topic redelijk normaal eruit ziet.
vrijdag 8 november 2013 - 18:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon