menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Naam cactussen

Ga naar meest recente reactie

Will84

Will84

Wie weet hoe deze cactussen heetten?

Groetjes Willeke

C&S Identificatie

maandag 15 augustus 2011 - 17:28
jumperke

Jumperke

Nog veel te jong om een naam op te kleven. Maar deze zijn waarschijnlijk zaailingen van Ferocactussen...... Om een soortnam te vinden moet je nog enkele jaren wachten!
vrijdag 19 augustus 2011 - 22:58
Will84

Will84

In de winter moet je cactussen geen water geven. Geldt dat eigenlijk voor deze kleintjes ook?
vrijdag 26 augustus 2011 - 10:55
Wiebe

Wiebe

In de winter moet je cactussen geen water geven. Geldt dat eigenlijk voor deze kleintjes ook? Dat hangt er een beetje vanaf waar je ze in de winter hebt staan. Mijn planten overwinteren bij ca. 13 C en de zaailingen krijgen regelmatig (maandelijks?) wat water door de potjes en verspeenbakken even in een bak met water te dompelen zodat de potgrond van onderaf een beetje vochtig blijft. Naarmate de planten kouder overwinteren, is de behoefte aan water minder.

Wiebe
zaterdag 27 augustus 2011 - 12:57
Will84

Will84

Ik weet dat ze 's winters beter kouder kunnen staan, maar omdat het kleintjes zijn dacht ik dat dat anders zou zijn. Ze staan het hele jaar door op de vensterbank die op het westen staat. Dus gewoon water blijven geven. Ik zal ze volgend jaar (als ze een stuk groter zijn) eens kouder weg zetten.
maandag 29 augustus 2011 - 18:01
snah

Snah

Dat is een goed idee want dan heb je ook meer kans op bloemen als ze groter zijn.
Hans
maandag 29 augustus 2011 - 20:19
Will84

Will84

Ook als ze zo jong zijn? Dacht dat alleen oude cactussen konden bloeien.
maandag 29 augustus 2011 - 22:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon