menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie kent deze vetplant

Ga naar meest recente reactie

inge1963

Inge1963

Hallo,weet iemand wat voor een vetplant deze is?
Gr Inge

C&S Identificatie

dinsdag 13 juli 2010 - 12:02
Pieter

Pieter

Nog een foto van deze vetplant. Ik heb je beide topics samengevoegd.
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 13 juli 2010 - 12:21
inge1963

Inge1963

Pieter...bedankt daarvoor....maar ik zie onder jouw berichtje een x staan ipv de foto?
Gr Inge
dinsdag 13 juli 2010 - 12:54
Pieter

Pieter

Sorry Inge,
Ik zie het nu ook. Waarschijnlijk is door het wissen van de oorspronkelijke topic de foto ook van de server gewist. iets wat ik niet wist dat dat ging gebeuren.
Schrijf anders nog eens een antwoord op deze topic, waarbij je de foto opnieuw oplaadt. Maar dus best niet in een nieuwe topic, of we hebben weer hetzelfde probleem
dinsdag 13 juli 2010 - 13:12
inge1963

Inge1963

Zo daar is die dan voor de 2x de foto...nu niet meer wissen he Pieter...hahahaha..
Gr Inge

C&S Identificatie

dinsdag 13 juli 2010 - 13:19
Pieter

Pieter

Neen, nu kom ik er niet meer aan
Veel ken ik niet van dat soort planten, maar ik vind dat het wel wat op Aptenia cordifolia gelijkt. Iemand van hetzelfde idee als ik?
dinsdag 13 juli 2010 - 13:29
inge1963

Inge1963

Hey Pieter...je heb helemal gelijk wat de naam aangaat van mijn vetplant...heb ff gegoogeld...en ja hoor gevonden...is familie van een paar andere vetplanten zag ik...maar de mijne vind ik toch wel het mooist ervan.
Bedankt ervoor.
Ik las dus ook dat het wel naar binnen moet vanaf september..ivm de kou en vorst...nu kan je deze plant gelukkig makkelijk stekken...hij staat nu net 2 weken zo in een grote bak onder een klein boompje...zou ik die nu ook dan niet beter in andere pot doen...die boompjes gaan namelijk dan de schuur in voor de kou en vorst....
Gr Inge
dinsdag 13 juli 2010 - 13:39
xerofyt

Xerofyt

Inderdaad Inge, het is familie van een paar andere vetplanten zoals dit plantje (eigen foto) dat 5 jaar geleden in mijn tuin stond, nl. Mesembryanthemum crystallinum - IJskruid. 't Is toch ook een schoneke hé! Oudere benamingen voor Aptenia zijn Liptocarpus cordifolius en Mesembryanthemum cordifolium.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Groet,
Xerofyt
dinsdag 13 juli 2010 - 15:44
lutdetroch

Lutdetroch

Ik had ook deze plant, meegebracht uit Spanje.
Deze winter echter te laat binnen gezet en door de vrieskou is ze kapot.
Waar kan ik dit plantje kopen?
dinsdag 2 april 2019 - 13:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon