menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

ID Astros graag

Ga naar meest recente reactie

jumperke

Jumperke

1.
-[afbeelding verwijderd niet-https]
-[afbeelding verwijderd niet-https]

2.
-[afbeelding verwijderd niet-https]

jerko
dinsdag 11 november 2008 - 18:33
matteke

Matteke

1. Astrophytum asterias
dinsdag 11 november 2008 - 19:48
micraracer

Tekst aangepast

Micraracer

Hallo Jerko de eerste is geen astro dit is een Echinopsis.Volgens mij de subdenudata of de eyriesii.

Gr Mart.
dinsdag 11 november 2008 - 19:50
succulentimon

Succulentimon

hm, maar die paar minuscule witte vlokjes zijn dan toch wel vreemd voor een echinopsis?

wijzen die niet op een astrophytum hybride?
dinsdag 11 november 2008 - 19:53
micraracer

Tekst aangepast

Micraracer

Bij mij heeft ook een van de echinopsissen die witte vlekjes en dat is een stek van een hele groene zonder vlekjes dus dat kan toch wel die vlekken gaan later hoogstwaarschijnlijk weg denk ik.Trouwens in mijn avater dat is die echinopsis.

Gr Mart.
dinsdag 11 november 2008 - 19:58
succulentimon

Succulentimon

ah ok, sjiek sjiek

als je nog zo een stek op overschot zou hebben..

lijkt me wel leuk een echinopsis met wat witte vlokjes
dinsdag 11 november 2008 - 20:03
maurice2

Maurice2

jerko

1+2 = Astrophytum asterias hybr.
3= Astrophytum cv. onzuka
dinsdag 11 november 2008 - 20:06
Pieter

Pieter

Jerko,
Voor mij is die eerst inderdaad een Astro, waarschijnlijk iets in de zin van asterias X capricorne. En die heeft daar een lelijke roste vlek op de zijkant staan hoor. Let daar maar goed mee op.
dinsdag 11 november 2008 - 20:37
jumperke

Jumperke

Bedankt allemaal!
Ja, die heeft daar een roste vlek, maar die veranderd niet meer hoor, ze is ook volledig hard.

jerko
dinsdag 11 november 2008 - 21:00
cactuszot

Cactuszot

Jerko,
Voor mij is die eerst inderdaad een Astro, waarschijnlijk iets in de zin van asterias X capricorne. En die heeft daar een lelijke roste vlek op de zijkant staan hoor. Let daar maar goed mee op.

Pieter, ik heb ook een astro (senile v aureum) met zo'n roestkleurige vlek. Op wat zou dit wijzen en is dit besmettelijk ? Hopelijk geen schimmelinfectie. Anders zal het enen zijn voor de composthoop. Mooie plant, maar ik neem liever geen risico's.

Geert,
dinsdag 11 november 2008 - 21:10
Pieter

Pieter

Voor zover ik weet is dat inderdaad een schimmel die de plant aantast bij te lang te nat staan. Maar ik denk niet dat die zich snel over de collectie zal uitbreiden hoor.
dinsdag 11 november 2008 - 21:13
cactuszot

Cactuszot

Pieter, aangetaste deel is eveneens hard en niet zacht (dus geen rotting). Betekent dit dat de schimmelinfectie is gestopt ? En zegt het U iets meer als ik zeg dat er één grote vlek is met een aantal roestkleurige stippeltjes errond.

groetjes,
Geert,
dinsdag 11 november 2008 - 21:18
Pieter

Pieter

Dat kan heel goed zijn dat deze schimmel is gestopt. Planten hebben immers ook een afweersysteem he. Het is echter wel mogelijk dat de volgende keer dat de omstandigheden een tijdje slecht zijn dat de schimmel verder doet. Ik zou die vlek eens schilderen met een koperbevattende fungicide.
dinsdag 11 november 2008 - 21:22
maurice2

Maurice2

pieter
Dat kan heel goed zijn dat deze schimmel is gestopt. Planten hebben immers ook een afweersysteem he. Het is echter wel mogelijk dat de volgende keer dat de omstandigheden een tijdje slecht zijn dat de schimmel verder doet. Ik zou die vlek eens schilderen met een koperbevattende fungicide.


heb je ook een naam van zo een product
woensdag 12 november 2008 - 19:57
dagVE

DagVE

1 capas of senas

laatste onzuka

voordeel van een capas is dat hij vroeger , meer en met grotere bloemen bloeit dan een capricorne
een senas kan roze of zelfs rood bloeien als je geluk hebt
capas en senas hybriden geven ook meer zaden dan capricorne of asterias

als je capas x capas of senas x senas kruist heb je een beperkt aantal planten die eruitzien als een asterias maar grotere areolen hebben : zo komt men tot de OIBO vorm dit is gewoon een capas F2 -F3-F4 ....


de bruine vlek: na een droge winter groeit die er wel uit

woensdag 12 november 2008 - 23:36
jumperke

Jumperke

Dag, bedankt voor de duidelijke info!

jerko
donderdag 13 november 2008 - 12:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon