menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mammillaria cristaat in nood

Ga naar meest recente reactie

Pieter

Pieter

Oei! Zou kunne teveel water, maar het zou ook kunnen dat het gewoon de oudste tuberkels zijn die afsterven. Denk je hem teveel water gegeven te hebben?
zondag 16 juli 2006 - 21:18
cactelders

Cactelders

Denk het Pieter,uitnemen en verpotten?
zondag 16 juli 2006 - 21:19
Pieter

Pieter

Ik zou beginnen met uitnemen, wortels inspecteren en laten drogen. Dat verpotten is een zorg voor later.
zondag 16 juli 2006 - 21:28
cactelders

Cactelders

First thing in the morning.
zondag 16 juli 2006 - 21:31
Pieter

Pieter

En iets speciaals gezien bij het verpotten?
maandag 17 juli 2006 - 10:06
cactelders

Cactelders

Zit nog in Ledeberg, ga nu naar ginder.
maandag 17 juli 2006 - 10:26
cactelders

Cactelders

Perevort aan de hals ,afgesneden fotos volgen deze avond.Hij ligt nu te drogen ,om op seramis te zetten,heb ook aan laag enten gedacht zoals dany beschreven heeft ,weet niet goed , raad is welkom.
maandag 17 juli 2006 - 12:35
Pieter

Pieter

Ver genoeg gesneden? Niets van verkleuringen meer te zien? Voor de laatste snede je mes nog eens goed ontsmet? Strooi er na het snijden maar direct wat bewortelingspoeder op! Eerst laten drogen en goed opvolgen, oppotten en zo zijn zorgen voor later.
maandag 17 juli 2006 - 13:16
WillyN

WillyN

Ik zie nog een bruine rand Dirk, verder snijden
maandag 17 juli 2006 - 18:01
cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

Weet wel Willy, wil wat wachten.Wil horen wat ik er verder moet mee doen, als ik verder snij dan kom ik in de krullen van de plant en weet ik echt niet hoe en waarop ik het moet bewortelen en schiet er alleen enten over,ik heb dit nog nooit gedaan en heb geen onderstam ook, daarom wil ik wachten verder snijden kan ik altijd en als het enten wordt dan hebben we een verse snee nodig.
dAARBIJ ER ZULLEN ANDERE KASTAARS MOETEN AFKOMEN DAN IK HOOR OM ZO NEN gUST TE ENTEN;
maandag 17 juli 2006 - 18:10
cactelders

Cactelders

Ik vrees trouwens dat we hem toch niet in 1 stuk zullen kunnen houden, het zal versnijden worden denk ik.
maandag 17 juli 2006 - 18:15
Geertje

Geertje

spijtig t'zag er zo een schoontje uit
maandag 17 juli 2006 - 22:54
stekeltje

Stekeltje

op zijn geheel komt dat niet meer goed ,ik zou de goede stukken op een punt afsnijden en na drogen oppotten
dinsdag 18 juli 2006 - 15:34
Dany

Dany

Hallo Dirk,

Ik zou doen wat Sonja zegt de goede stukken eruit halen (kuisen en versnijden zoals een bloemkool) goed laten indrogen en dan laten wortelen, eigenlijk is het nu de moment om van één cristaat er een stuk of 20 te maken.
Mvg.
Dany
dinsdag 18 juli 2006 - 19:26
cactelders

Cactelders

OEIEIOEI? Ben wel beenhouwer,zou de chirurg durven uithangen ook, maar den dienen versnijden??????
dinsdag 18 juli 2006 - 20:58
stekeltje

Stekeltje

als je begint te snijden aan de ''krullen'' zie je de groeipunten,dan snij ik da op een punt , drogen en de grond in
dinsdag 18 juli 2006 - 23:06
cactelders

Cactelders

Heb deze namiddag Pieter aan de lijn gehad en die zou net hetzelfde doen,zal morgen jullie raad opvolgen.
dinsdag 18 juli 2006 - 23:24
stekeltje

Stekeltje

zie je wel ,wij zijn de slechtste niet zelle
woensdag 19 juli 2006 - 00:40
Pieter
woensdag 19 juli 2006 - 12:10
cactelders

Cactelders

Den beul uitgehangen vandaag ,dat rood spul is wortelpoeder en geen gestold bloed.
[afbeelding verwijderd niet-https]
ER IS ER EEN VAN EEN 20CM OVERGEBLEVEN DE REST IS KLEINER
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 19 juli 2006 - 21:25
stekeltje

Stekeltje

da heb de gij goe gedaan manneke
woensdag 19 juli 2006 - 22:39
Bowie

Bowie

Wat is wortelpoeder en waarom doe je dat eraan?
woensdag 19 juli 2006 - 22:51
cactelders

Cactelders

Bewortelingspoeder is een spul dat de wortelaanmaak stimuleert ,maar is nu verboden in ons land meen ik te weten.Vroeger had ik ROOTONE en dat was goed nu is mijn pa via via aan iets geraakt dat ik nog moet afwachten. Als het nog mag hebben ze dat zeker bij ...........U weet wel ik kan er niet opkomen.
woensdag 19 juli 2006 - 23:59
Pieter

Pieter

Wortelpoeder verboden in ons land? Dat is nu het eerste wat ik daarvan hoor, Dirk. Die root-one en aanverwanten zijn toch nog vrij te verkrijgen?
donderdag 20 juli 2006 - 08:33
cactelders

Cactelders

Best mogelijk Pieter, ge ken mij he als ik iets hoor vergeet ik er de helft van.
donderdag 20 juli 2006 - 08:57
Pieter
donderdag 20 juli 2006 - 09:17
stekeltje

Stekeltje

rotoone is toch nog te krijgen in alle tuincentra?
donderdag 20 juli 2006 - 09:26
Bowie

Bowie

Heb het gevonden bij de de aveve - moet je dat nu bij elke stek gebruiken?
donderdag 20 juli 2006 - 12:15
Bowie

Bowie

Er staat niets op van houtige gewassen, wel dat het ook de opkomst van grassen en groentezaden bevordert. Samenstelling: 0,4% 2-(1-naftyl)acetamide.

Als niet voor de cactussen kan dienen gebruik ik 't wel voor de bloemenstekken.

Wat is seramis - het zijn precies kattebakkorrels - waar kan men dat kopen? Zet je de stekken dan uitsluitend in seramis?

Ik zie dat je dat ook gebruikt voor vetten - met evenveel succes?

donderdag 20 juli 2006 - 14:12
YELLOW

Tekst aangepast

YELLOW

Ik heb thuis nog een paar potjes staan van die Rhizopon AA.Ik ben daarvoor naar een groothandel in Sint-Truiden moeten rijden.Hij vertelde mij dat de potjes die ik kocht,de laatste waren die hij nog verkocht.Daarna zou het spul verboden zijn..[afbeelding verwijderd niet-https]..
donderdag 20 juli 2006 - 15:23
Bowie

Bowie

Bij Hermoo??
donderdag 20 juli 2006 - 15:47
Dany

Tekst aangepast

Dany

Hallo,
Als jullie water geven aan planten die op seramis staan om wortel te maken is dat gewoon water of wordt een of ander produkt aan toegevoegd?
Geeft er iemand ervaring met Superthrive en/of Silpan?
Dit zouden beide homeopathische produkten zijn voor planten en zouden ook de wortel aanmaak stimuleren bij cactussen.
Allebei niet vrij verkrijgbaar in Belgie. Superthrive is amerikaans en ginder verkrijgbaar in de Wal-mart,
Is ook verkrijgbaar in Nederland in de coffee shops, prijs is ongeveer € 20.00 voor 120ml (voor mij nogal duur) Weet er iemand iets meer daarover?
Silpan is Duits dacht ik en daar weet ik eigenlijk niks over.
Mvg.
Dany
donderdag 20 juli 2006 - 19:50
Pirex

Pirex

ivm super thrive: wat heet duur?
Ik herinner mij dat het zo'n 10 $ kost in de usa, voor 4 oz (120 ml). Maar de normale dosering is max 10 druppels per gallon. Dus kom je met zo'n flesje een heel eind.
Het is geen meststof, maar een complex van ruim 50 vitamines en hormonen (waaronder idd B1) en voornamelijk inzetbaar voor het voorkomen van verplant-shock, of om planten met compleet leeggezogen substraat toch nog voedsel te laten opnemen. Ik gebruik het ook wel eens voor zeer moeilijk te bewortelen stekken; seramis bevochtigen met super thrive oplossing: de wortelpuntjes worden precies uit de stek gezogen!
Ik heb nog wel ergens een half litertje liggen, dus mocht er iemand geinteresseerd zijn...
vrijdag 21 juli 2006 - 00:33
YELLOW

Tekst aangepast

YELLOW

Willy,ik heb thuis 300 gram RHIZOPON AA staan.Nog niet gebruikt :0320ie potjes hebben wel in weer en wind gestaan gedurende 1,5 jaar.Rain and full sun exposure dus. Mijn vraag is : is dit poeder nog te gebruiken? [afbeelding verwijderd niet-https]

mvg,

Marc
vrijdag 21 juli 2006 - 08:39
Dany

Dany

Hartelijk bedankt voor de uitleg van superthrive & silpan en inderdaad seramis is heel goed voor de beworteling, ik heb een haageocereus een 10 tal dagen geleden op seramis gezet en die is nu reeds goed geworteld. Ook de stekken van Puna Bonniea zijn reeds wortels aan het maken.
Kent er iemand een verkooppunt van seramis rond Gent want de seramis die ik nu heb komen uit Nederland, ik heb al een mail gestuurd naar de verdeler van seramis maar heb voorlopig nog geen antwoord gekregen.
Mvg.
Dany
vrijdag 21 juli 2006 - 13:40
AndreV

AndreV

Dany,
Seramis is bij mijn weten in het Gentse alleen verkrijgbaar bij Intratuin in Lovendegem. Maar daar hadden ze bij mijn laatste bezoek dan ook heel de gamma (Meerdere soorten verpakkingen vochtmetertjes e.d.
vrijdag 21 juli 2006 - 14:19
Dany

Dany

in orde Andre, zal proberen om volgende week eens te passeren
vrijdag 21 juli 2006 - 14:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon