menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gymnocalycium multiflorum

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Cactelders

Of is het een ondersoort??? Op de maandelijkse vergadering won ik een groot multiflorumexemplaar en toen ik hem naast de mijne zette viel het verschil onmiddelijk op. Mijn exemplaar is bleek, heeft sterkere en robustere stekels terwijl het andere er wel op lijkt maar een groenere en toch zwakkere indruk geeft!
Wie kan hier iets meer over kwijt?
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 21 mei 2007 - 03:53
Dany

Dany

zo één in die kleipot met die witte steentjes heb ik ook staan bijna identiek en die staat hier ook onder multiflorum, die anderen zeggen mij niks
maandag 21 mei 2007 - 04:06
cactelders

Cactelders

Die linksboven is de multiflorum van de club!
maandag 21 mei 2007 - 04:17
stekeltje

Stekeltje

hier deze die ik staan heb onder multiflorum
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 21 mei 2007 - 04:18
Dany

Tekst aangepast

Dany

Ik weet niet wat ik er moet van denken, de naam is misschien fout bij die van de club of te veel meststof gekregen, in de clubserre staan ze soms iets meer in de schaduw, of den onzen heeft misschien te weinig meststof gekregen
maandag 21 mei 2007 - 04:20
maurice2

Maurice2

dirk
die gymnocalycium die ge gewonen heb op de club zou een monvillei kunnen zijn

maurice2
maandag 21 mei 2007 - 04:25
cactelders

Cactelders

Die grote van de club maakt ook spruiten, en ik heb hier niet de goede lektuur om na te gaan of de multiflorum spruit!!!
maandag 21 mei 2007 - 04:37
Wiebe

Wiebe

Ik heb Pilbeam er even op nageslagen: een aantal kenmerken die hij bij G. multiflorum noemt zijn makkelijk cluster-vormend, 7 - 10 doorns die bleekgeel zijn en paars aan de basis en witte bloemen met een lila-zweem.

Wiebe

maandag 21 mei 2007 - 04:49
cactelders

Cactelders

Bij mijn oude ( de bleke) liggen de doornen ook als een spin tegen het plantenlichaam aan terwijl die andere Gust wat punk-allures heeft!!
maandag 21 mei 2007 - 04:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon