menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cactus zakt scheef

Ga naar meest recente reactie

Holierhoek28

Holierhoek28

Al jaren heb ik deze cactus maar hij blijft scheefzakken
Ik heb geen idee hoe dit komt
Zelf denk ik dat de wortels hem scheef duwen. Heeft iemand een idee
In het verleden heb ik al stokjes gebruikt maar die hielden hem ook niet recht

Kan het liggen aan de pot waar hij in staat? Moet die misschien hoger?
Of moet de grond waarin hij staat steviger aangedrukt worden (is een mix van zand en aarde)

Alle hulp en tips zijn welkom

C&S Algemeen

zondag 13 september 2020 - 11:39
Dany

Dany

staat je cactus altijd in die positie of draai je hem want het kan zijn dat hij naar het licht groeit.
Volgens mij is jouw plant Echinocactus grusonii en dat is een bolcactus, die van jouw lijkt meer op een klein zuiltje en de reden is dat hij te weinig licht krijgt.
zondag 13 september 2020 - 19:57
Plantadvies

Plantadvies

Aanvulling op bovenstaande...verpotten en wat rechter plaatsen.
maandag 14 september 2020 - 06:13
Holierhoek28

Holierhoek28

@dany,. Het was ooit een bolcactus toen ik hem kocht maar nu is ie dat niet meer, de cactus staat op het zuidwesten (genoeg zon dus) en ik draai hem regelmatig.
dinsdag 15 september 2020 - 18:43
Dany

Dany

Als je cactussen kweekt op een vensterbank mag je die eigenlijk niet draaien want dan vergroot je de kans op verbranding.
Jouw cactus krijgt te weinig licht, hij krijgt maar licht van één kant en ik zie dat er een muur is aan de zijkant daardoor groeit hij naar het licht en komt hij scheef te staan. Zoals al gezegd is je kan hem verpotten en recht zetten.
Het dient wel gezegd te worden dat cactussen kweken op een vensterbank niet eenvoudig is en moeilijker dan in een serre.
Persoonlijk zou ik hem in een plastieken zwarte pot zetten en hem een beetje dieper zetten dan zal hij wat vaster komen te staan.
Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen.
dinsdag 15 september 2020 - 22:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon