menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cactussen in openlucht onder boom zetten

Ga naar meest recente reactie

RikGh

RikGh

Beste forummers,
Heeft iemand ervaring met het in de lente/zomer in openlucht buitenzetten van cactussen en vetplanten?
Deze staan nu bij mij in de tuin onder een boom. Zoals je hebt met een auto die s'nachts onder een boom staat zal er ook op de cactussen wel van die plakkerige dauw vallen. Zorgt dit voor meer wolluis ? Zorgt dit voor extra wolluis als de planten tegen de winter terug in de serre staan? Lusten de wolluis dit kleverig goedje en (over)leven ze er daarom misschien meer op dan cactussen die niet buitenstonden?
met dank
Rik
dinsdag 23 mei 2017 - 21:25
Dany

Dany

Ik weet niet wat je bedoeling is met je cactussen maar cactussen hebben vooral veel licht en warmte nodig en jij plaats ze donker en koel onder een boom.
donderdag 25 mei 2017 - 10:35
RikGh

RikGh

Er zijn verschillende van mijn cactussen die er nu onderstaan die roodachtig uitslaan van teveel zon, dus donder zullen ze wel niet staan.
donderdag 25 mei 2017 - 19:37
Dany

Dany

Dat sommige cactussen wat rood uitslaan van de zon kan geen kwaad dat is in de natuur ook dikwijls zo. Enfin ik zou ze nooit onder een boom zetten, dat je ze wat schaduw probeert te geven op het warmst van de dag kan ik aan nemen maar ze constant onder een boom zetten dat is volgens mij geen goed idee voor cactussen.
donderdag 25 mei 2017 - 20:39
Harry54

Harry54

Heb je niet een afdakje waar ze op het heetst van de dag onder kunnen. Verder zoveel mogelijk licht.
vrijdag 26 mei 2017 - 08:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon