menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Komt dit goed?

Ga naar meest recente reactie

Harry54

Harry54

Van de zomer gezet met een hoop grind eronder. De Opuntia is opgekweekt uit zaad. Welke soort het precies is, weet ik niet. De bruine vlekken is slakkenvraat van de afgelopen zomer. Iemand ervaring??
groet
Harry

C&S Algemeen

zaterdag 7 januari 2017 - 20:02
zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

Komt dit goed? vraag je: met de stokjes wel denk ik, grapje.
Dat zou jammer zijn vooral omdat je hem zelf hebt opgekweekt.Ziet er niet slap uit,misschien heel koel binnen wegzetten?

Ineke
zaterdag 7 januari 2017 - 20:45
Dany

Dany

Als het een winterharde Opuntia zal hij dat zeker overleven. Ik heb vroeger ook Opuntia's buiten gekweekt en ze zullen niet kapot gaan van de koude als ze kapot gaan is het meestal van de vochtigheid persoonlijk vind ik de maand maart de moeilijkste als dat een vochtige maand is bestaat de kans dat je hem kwijt speelt







.
zaterdag 7 januari 2017 - 20:55
zuurtje

Zuurtje

Geweldig om te zien

Ineke
zaterdag 7 januari 2017 - 21:52
Karin Ce

Karin Ce

ijzige stekels mooi
zondag 8 januari 2017 - 01:14
Harry54

Tekst aangepast

Harry54

Mooi Dany. Ik heb inmiddels een (mogelijke) id van Ruud Wouterson gekregen: Opuntia engelmannii. Wellicht overleeft hij het dan, want die kunnen flink wat hebben.
Ik zie bij jou dat de planten in potten buiten staan. Heb je ze ook in de volle grond geprobeerd?
groet
H.
zondag 8 januari 2017 - 13:29
Dany

Dany

Ja, ik heb ze ook in volle grond gekweekt maar mijn ervaring is dat er uiteindelijk leden afsterven dat er af en toe rotten en dat ze er zeker niet mooier van worden. Waarschijnlijk heb ik bij het uitplanten in volle grond een grote fout gemaakt waardoor ze na enkele jaren ook niet echt goed meer groeiden want ik had argex in de grond gemengd die bedoeld was voor in de bouw ipv voor de tuinbouw. Maar ze hebben enkele jaren mooi gebloeid, ik heb daar helaas geen foto's van genomen. ik heb ook enkele zaadbessen aan de planten laten hangen en tot mijn verbazing kwamen er het volgende jaar zelfs zaailingen uit.

Als je kijkt tussen en naast de potten zie je Opuntia's in volle grond goed bedolven door de sneeuw





Dit is een zaailing





Opuntia compressa



Voorjaar 2007

zondag 8 januari 2017 - 20:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon