menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Oei

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Cactelders

Zonet lag mijn rekening in de bus en internet kost mij deze maand 599€ excl.,ik gebruik het enkel voor dit forum en heb een verbruik van meer dan 9 Gb, normaal??
vrijdag 30 juni 2006 - 19:07
Pieter

Pieter

Dat is enorm veel, maar het kan. Maar blijkbaar heb je dus een inbelverbinding (zogezegde 'trage' verbinding) waar je per minuut betaald? In dat geval zou je beter telenet of ADSL aanschaffen. Voor een vast bedrag per maand. Geen rare verassingen.
Het is goed mogelijk dat het iets te maken heeft met dat virus dat je gehad hebt. Sommige virussen bellen in naar betalende nummers en zo.
En houdt je PC een cache bij? Indien niet kan je dat wel zo instellen. Dan hoeft je browser niet telkens je dezelfde pagina bekijkt alle foto's opnieuw te downloaden.
vrijdag 30 juni 2006 - 19:15
Pieter

Pieter

Ik zal straks eens langkomen alst past voor nen goeien online virusscanner.
vrijdag 30 juni 2006 - 19:17
cactelders

Cactelders

Ik heb net via VODAFONE volledig draadloos met een limiet van 1Gb voor 55€ excl. alles erboven is bijbetalen aan o,5 € per Mb .Ik heb dit al maanden (febr.) en nooit overschreed ik de 750Mb en nu ineens... daarmee dacht ik aan de fotos die we versturen en zo maar bij nader inzien moet er een fout zijn .
vrijdag 30 juni 2006 - 19:19
cactelders

Cactelders

Ik verander deze week van P.C. Pieter .
vrijdag 30 juni 2006 - 19:21
Pieter

Pieter

Als dit zo plots verXvoudigd ist duidelijk: er zit een serieus beest in je PC!!! Zit je in Merelbeke of Ledeberg?
vrijdag 30 juni 2006 - 19:22
cactelders

Cactelders

Ledeberg,breng luizenchampoo mee.
vrijdag 30 juni 2006 - 19:27
Alain1

Alain1

Dirk je moet uw computer verbranden dan zijn alle virussen dood. Ik heb nog een ander rekeningske gekregen ... om koppijn van te krijgen! In juli 2004 ben ik veranderd van Gas verdeler ... opleg en herberekening van 2 jaar .....1300€! Nu zijn het boterhammen met confituur, water en oude patatten met kippevellen. Heb er 2 dagen niet goed van gelopen.
vrijdag 30 juni 2006 - 20:43
Witvis

Witvis

Schaf eens panda antivirus aan in dat paket zit standaard alles in.
Een van de betere volgens netwerk.
vrijdag 30 juni 2006 - 20:58
AndreV

Tekst aangepast

AndreV

Ik heb net uit nieuwsgierigheid telemeter van telenet geraadpleegd (de zgn verbruiksmeter)
Die geeft met van 1/ to 30/6 :een upload van 0.11 GB (toegelaten verbruik 2 gig.)
een download van 1,3 Gb (toegelaten verbruik 10 Gb)
Mijn abonnement is Telenet express-net à 42€/maand.
Mijn netverbinding ligt 24/24 aan, dus waar ze dat verbruik van u uithalen weet ik niet, tenzij er op uw draadloos netwerk piraten zitten natuurlijk.

Ik heb onlangs nog gehoord (van een technieker van TN) dat zeer weinig draadloze netwerken voldoende beveiligd zijn tegen dergelijk piraterij.
Dus goeie virusscanner EN goeie firewall laten draaien, en uw beveiliging op iets hoger dan normaal zetten misschien?
Succes
vrijdag 30 juni 2006 - 21:43
Alain1

Alain1

Ik heb Tele 2 all in (vroeger Versatel)
Vaste maandelijkse prijs: 50€
Daarin zit:
- abonnement telefoon (vroeger Belgacom abonnement)
- internet 10Gb/maand
- onbeperkt telefoneren (nationaal).
- GSM afzonderlijk betalen

Dus zit hier alles in voor 50€, BTW in.
vrijdag 30 juni 2006 - 22:08
Pieter

Pieter

Enkele uurtjes bij den Dirk gezeten, maar veel verder zijn we niet gekomen. Alles is zodanig traag dat ge vele minuten moet wachten om een enkel venstertje te openen. De nieuwe PC stond er al, enkel het nieuwe scherm was er nog niet. Tzal wachten worden op dat scherm.
het probleem: een hacker of een serieus virus die data verstuurt, want als ge gewoon niets aant doen zijt staat die modem zichzelf te forceren om toch maar voldoende data door te sturen. En dat lampje maar flikkeren. Zijn volgende factuur ziet er volgens de verbruiksmeter nu al na 10 dagen uit als de huidige na 1 maand :s
vrijdag 30 juni 2006 - 22:24
Ben

Ben

een vraagje - is het draadloze internet voldoende beveiligd - dat is namelijk een echte plaag; kijken wie er in de buurt draadloos surft en dan op zijn rekening surfen of andere gekke dingen doen...

ik zou dirk in elk geval aanraden de modem uit te schakelen en een expert te contacteren... of toch alvast de problemen proberen op te lossen zonder op het net ingeplugd te zijn...

sterkte ermee
ben
vrijdag 30 juni 2006 - 22:48
stekeltje

Stekeltje

das echt bangelijk, zo een rekening
met de gewone telefoonlijn was mijn rekening intertijd ook eens 210,00€ & 260,00€, rap een einde aan gemaakt
nu heb ik al 4 jaar telenet van 41,95€ en heb maar een keer de limiet overschreden met mp3's te downloaden en dan moet al heel ver gaan,
je betaald gewoon enkele blokken bij voor een paar dagen en na korte tijd zit je weer op breedband
vrijdag 30 juni 2006 - 22:53
stekeltje

Stekeltje

Dirk je moet uw computer verbranden dan zijn alle virussen dood. Ik heb nog een ander rekeningske gekregen ... om koppijn van te krijgen! In juli 2004 ben ik veranderd van Gas verdeler ... opleg en herberekening van 2 jaar .....1300€! Nu zijn het boterhammen met confituur, water en oude patatten met kippevellen. Heb er 2 dagen niet goed van gelopen.

jawadde,das nog nie niks en das allemaal normaal?
vrijdag 30 juni 2006 - 22:58
Pieter

Pieter

Jaja de modem is uitgezet en uitgetrokken!
Wat ik heel raar vond is dat hij bij overschrijden van de limiet geen bericht gekregen heeft. Zelf heb ik telenet en ik krijg een bericht bij 80% en bij 100% van m'n volume. Blijkbaar heeft Dirk dat niet gekregen...
vrijdag 30 juni 2006 - 23:12
Ben

Ben

dat is inderdaad vreemd, pieter
misschien toch eens naar vodafone bellen, dirk?

groeten,
ben
zaterdag 1 juli 2006 - 11:05
Pieter

Pieter

Dat ging hij zeker doen. Ik weet niet als Dirk de komende dagen nog veel op internet zal zitten via zijn eigen PC. Tzal wachten zijn tot ie eens bij z'n dochter is om haar PC efkes te lenen.
zaterdag 1 juli 2006 - 11:08
Minto

Tekst aangepast

Minto

Er zit vast iemand over het draadloze netwerk van Dirk allerlei films of muziek te downloaden. Dat lijkt me in dit geval het meest voor de hand liggen.
Encryptie van het draadloze netwerk instellen is de boodschap!

Ook lijkt het me verstandig om nog eens goed naar de configuratie van de firewall te kijken. Bij een verzoek om datatoegang is het soms verleidelijk om maar gewoon 'OK' te klikken. Kijk nog eens goed welke poorten open staan in de firewall.
Een virus lijkt me hier niet de veroorzaker. Theoretisch is het wel mogelijk, maar over het algemeen veroorzaakt een virus geen gigabytes netwerkverkeer.

Hey, Parodias, jij bent goed thuis met computers, hè?

mvg Minto
zaterdag 1 juli 2006 - 11:44
joijce

Joijce

WAAROM BETALEN JULLIE ALLEMAAL ZOVEEL? IK BETAAL PER MAAND 19.95 VOOR MIJN ADSL VERBINDING BIJ PLANET MEER KOST HET MIJ NIET
zaterdag 1 juli 2006 - 13:05
AndreV

Tekst aangepast

AndreV

Omdat wij in België wonen.
De hele santeboetiek van open en verdoken monopolisten maken hier de dienst uit, en vragen blijkbaar wat ze willen.
Ikzelf zit bij Telenet (=breedband glasvezelverbinding) en betaal 42€ per maand.Alain1 zit bij ASDL en betaald 50€ per maand (weliswaar met nationaal telefoonverkeer inbegrepen) Een vriend van mij betaald 29.5€ per maand voor een comfortverbinding (ook ASDL, maar met beperktere capaciteit)
Zolang ze die markt niet Europees opengooien kunnen wij blijven afdokken

PS: Ik lees zonet op het verbruikerforum van de ISP's dat de snelheid in Nederland niet vergelijkbaar is met wat we hier van TNet krijgen. Indien je in NL een vergelijkbare snelheidsmodule wil, kost het daar blijkbaar evenveel. ( dit is de mening en repliek van een van de forumgebruikers, NIET de mijne
zaterdag 1 juli 2006 - 13:34
stekeltje

Stekeltje

daar zit hem just het verschil van prijs in de capaciteit ,als je veel download en op internet zit ga je daar gemakkelijk over met een beperkte capaciteit ,wat niet wil zeggen dat ik niet akkoord ben met hetgeen andre hier zegt over het opengooien van de markt
zaterdag 1 juli 2006 - 13:52
cactelders

Cactelders

Ik zit bij Ambre op de pc en leef dus nog ,bedankt voor de reacties en de telefonische aaznbiedingen.Zoiets zal echter mijn week-end niet verknallen ,pas maandag kan ik er werk van maken.Fotos zul je niet te zien krijgen want mijn dochter heefty er de programmas niet voor, en het is me niet de moeite om ze voor een paar dagen te installeren.Ondertussen heb ik een scherm gekocht ook dus lang zal het niet duren.
zaterdag 1 juli 2006 - 14:23
Lucl

Lucl

Dat is inderdaad een zware dobber Dirk. Ik ben al een jaar of 10 bij telenet nooit problemen gehad ? Betaal nu 45 euro per maand voor een duo.
zaterdag 1 juli 2006 - 15:52
cactelders

Cactelders

Kon het niet laten en ben nog eens komen kijken ,ga morgen, straks eigenlijk naar proximus om uitleg te geven en te vragen.Alles is hier al perfect geinstalleert nu nog wachten op een ander net.Ben nu met oud syst. bezig.
maandag 3 juli 2006 - 00:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon