menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De eerste uit de tuin

Ga naar meest recente reactie

Ruudcactus

Tekst aangepast

Ruudcactus

[afbeelding verwijderd niet-https]
Wel een kleintje maar alla, de grotere Echino's zijn nog niet zo ver.
gr.
Ruud
maandag 16 april 2007 - 23:18
Ruudcactus

Tekst aangepast

Ruudcactus

Sorry, ik bedoelde eigenlijk de Echinocereussen (en opuntia's) die een stuk grotere bloemen hebben dan deze Lophophora!
gr.
Ruud
[afbeelding verwijderd niet-https]









dinsdag 17 april 2007 - 04:52
Alain1

Alain1

Mooi en vooral dat is durven ... uw planten (bepaalde toch) laten overwinteren buiten!
donderdag 19 april 2007 - 06:53
stekeltje

Stekeltje

Sorry, ik bedoelde eigenlijk de Echinocereussen (en opuntia's) die een stuk grotere bloemen hebben dan deze Lophophora!
gr.
Ruud
[afbeelding verwijderd niet-https]










en staan die zomaar zonder beschutting in de winter?
donderdag 19 april 2007 - 06:58
Ruudcactus

Tekst aangepast

Ruudcactus

Nee, eind september zet ik er een dak boven tot eind april (een beetje afhankelijk van het weer)
In de tussentijd staan ze kurkdroog.
Alles wat ik heb op 1 of 2 na staan uitgeplant in de tuin.
[afbeelding verwijderd niet-https]
gr.
Ruud
donderdag 19 april 2007 - 22:46
Alain1

Alain1

Bedankt voor het antwoord en ... toch durf ik het niet
vrijdag 20 april 2007 - 04:23
stekeltje

Stekeltje

Bedankt voor het antwoord en ... toch durf ik het niet

en ikke ook niet
vrijdag 20 april 2007 - 04:24
Ruudcactus

Ruudcactus

De Echino's staan nu alweer zo'n 7 jaar buiten zonder probleem.
Je moet wel weten wat je buiten zet, ik zet niet alles klakkeloos in de grond.
Van de Lophophora wist ik overigens niet dat ie vorst kon hebben.
Er gaat ook wel eens iets mis, maar gelukkig heel weinig!
gr.
Ruud
vrijdag 20 april 2007 - 12:37
stekeltje

Stekeltje

post eens een foto met een algemeen zicht op je cactus-buiten-tuin, indien mogelijk
vrijdag 20 april 2007 - 19:03
Ruudcactus

Ruudcactus

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
Zijn niet de mooiste, zat een beetje met tegenlicht.
gr.
Ruud
vrijdag 20 april 2007 - 23:07
Ruudcactus

Ruudcactus

Oh ja, de Echinocactus en de Cochemia erachter gaan naar binnen.
De Echinocactus wil ik eigenlijk ook planten, maar durf niet goed hoewel ie al best wel wat vorst
heeft gehad.
gr.
Ruud
vrijdag 20 april 2007 - 23:10
stekeltje

Stekeltje

een heel mooi zicht,wou dat ik hier ook zo een plekje ''altijd zomer'' had
vrijdag 20 april 2007 - 23:38
Pieter

Pieter

En die zuil blijft daar ook staan of wat? Welke is dat?
vrijdag 20 april 2007 - 23:50
Ruudcactus

Ruudcactus

Die blijft daar ook staan (hij is ook een tikkie te groot om naar binnen te halen)
Is een Trichocereus terscheckii
gr.
Ruud
vrijdag 20 april 2007 - 23:55
Marco

Marco

Awel Ruud ge hebt daar een mooie tuin van gemaakt man, hij mag er zijn !
zaterdag 21 april 2007 - 00:22
Alain1

Alain1

Je zegt er komt een dak boven in de winter, wat bedoel je daarmee??? En gans constuctie of alles inpakken in noppenfolie.
Heel schoon uw cactustuin, daar ben ik verlekkerd op hoor!
zaterdag 21 april 2007 - 02:09
Tim

Tim

Dat is inderdaad schitterend!
Ik zou ook wel zo'n tuintje willen. Een stoeltje erbij, een fris pintje en dan uren de cactussen beloeren en lekker wegdromen...
zaterdag 21 april 2007 - 02:55
Ruudcactus

Ruudcactus

Dank jullie wel,
Dit bedoel ik ermee, hartje winter heb ik het nog een klein beetje verder afgeschermd, maar niet te
de wind moet eronder door kunnen.
Het opbouwen gebeurt in 2 dagen mbv een accuboormachine en een doos schroeven, het afbreken is in een dag gebeurt.
Het plaatje is iets verandert door aanplant van nieuwe planten.
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]gr.
Ruud
zaterdag 21 april 2007 - 03:15
stekeltje

Stekeltje

amaai, knap gedaan is dat, profciat je moet er maar opkomen
zaterdag 21 april 2007 - 04:41
cactelders

Cactelders

Uw liefde is groot , " de eerste uit de tuin" ik dacht dat U over tomaten of bloemkool ging beginnen!!!!
zaterdag 21 april 2007 - 05:23
Alain1

Alain1

Ruud, je brengt me op veel ideeën Weldra word ik timmerman en begin een constructie te bouwen
zaterdag 21 april 2007 - 05:24
cactelders

Cactelders

Alain zou je niet beginnen met poeslief te zijn tegen Hilde om haar zo stilaan voor te bereiden !
zaterdag 21 april 2007 - 05:32
stekeltje

Stekeltje

ik liet mijn verbeelding ook even de vrije loop, en zag zoiets al, waar Warken zijn voliere staat, maar dat kan ik hem niet aandoen, dus wijselijk zwijgen
zaterdag 21 april 2007 - 05:37
Ruudcactus

Ruudcactus

Vorig jaar had ik tomaten en dat ging me niet zo goed af,ze hadden last van de natte augustus
terwijl m'n stekels er geen last van hadden, dus hou ik het daar maar bij (en bloemkool lust ik niet)
gr.
Ruud
zaterdag 21 april 2007 - 05:57
AshaiRey

AshaiRey

Als ik dat zo in mijn tuintje zet dan mag ik wel een tunnel graven om mijn tuintje uit te komen. De kas neemt al genoeg ruimte in. Maar zeer mooi.
zaterdag 21 april 2007 - 06:03
stekeltje

Stekeltje

we zijn hier nog niet over uitgepraat, en hoe zit het dan met de ondergrond van die planten?
zaterdag 21 april 2007 - 06:42
Alain1

Alain1

@ Cactelders :
Dat is nog te vroeg om poeslief te doen ... pas vanaf eind september zal ik dat worden
Ik zit al met plannen voor dit jaar, nl een cacustuintje te fabriceren. Daardoor heb ik mijn zuilen in andere potten gestoken met bijna allemaal stenen van 2 tot 4cm. Waardoor het water er dan kan doorlopen. Zo ging ik alle cactussen met pot en al in doorlaatbare grond steken zodanig het water erdoor kon soijpelen (en ook doorsijpelen in de zandgrond). Eens de koude periode in aantocht is moet ik dan mar mijn pot eruit halen en in de serre plaatsen. Het geheel ging ik afdekken met lavasteen (uit Olsene-Zulte)(=omdat ik dit nu eenmaal graag zie) van 1 - 4cm zodanig je de potten niet ziet. Kun je me volgen???
Weeral domme?) plannen in het vooruitzicht.

@ Stekeltje:
Misschien kan je Warken zijn tomatenserre verder inpalmen nu je toch reeds begonnen bent zo blijft zij volière intact. En kan hij onkruid kappen tussen uw cactussen.

Ik zal weer slecht sapen met al die plannen in mijn kopke!
zaterdag 21 april 2007 - 06:47
stekeltje

Tekst aangepast

Stekeltje

@ Cactelders :
Dat is nog te vroeg om poeslief te doen ... pas vanaf eind september zal ik dat worden
Ik zit al met plannen voor dit jaar, nl een cacustuintje te fabriceren. Daardoor heb ik mijn zuilen in andere potten gestoken met bijna allemaal stenen van 2 tot 4cm. Waardoor het water er dan kan doorlopen. Zo ging ik alle cactussen met pot en al in doorlaatbare grond steken zodanig het water erdoor kon soijpelen (en ook doorsijpelen in de zandgrond). Eens de koude periode in aantocht is moet ik dan mar mijn pot eruit halen en in de serre plaatsen. Het geheel ging ik afdekken met lavasteen (uit Olsene-Zulte)(=omdat ik dit nu eenmaal graag zie) van 1 - 4cm zodanig je de potten niet ziet. Kun je me volgen???
Weeral domme?) plannen in het vooruitzicht.

@ Stekeltje:
Misschien kan je Warken zijn tomatenserre verder inpalmen nu je toch reeds begonnen bent zo blijft zij volière intact. En kan hij onkruid kappen tussen uw cactussen.


Ik zal weer slecht sapen met al die plannen in mijn kopke!
zaterdag 21 april 2007 - 06:51
stekeltje

Stekeltje

@ Stekeltje:
Misschien kan je Warken zijn tomatenserre verder inpalmen nu je toch reeds begonnen bent zo blijft zij volière intact. En kan hij onkruid kappen tussen uw cactussen.

ja maar dan zie ik die niet staan vanuit de keuken en moet dat werkhuis ook afgebroken worden,
ik zou hier wel nog graag blijven wonen hoor
zaterdag 21 april 2007 - 06:55
Ruudcactus

Ruudcactus

De ondergrond is een mengsel van allerlei anorganisch spul dat bestaat uit zand, split, kiezel,
gebroken puin, kleikorrels, afval uit een steenhouwerij.
Ook meng ik er nog ongeveer eentiende deel potgrond/ compost of tuingrond doorheen zodat er
nog iets van voeding in zit.

Ik heb een soort heuvel gemaakt zuid georienteerd.

De bovenlaag is donkergrijs ardennersteen in allerlei formaten, dit houdt de warmte goed vast
en zorgt ervoor dat de ondergrond in de zomer niet helemaal uitdroogt.
Ook beperkt dit het onkruid (op die rottige klavertjes na)

gr.
Ruud
zaterdag 21 april 2007 - 17:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon