menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nieuwe kas graag tips

Ga naar meest recente reactie

Johann0r

Johann0r

Mensen,

Nu ik op mezelf ben heb ik een nieuwe kas laten zetten. Kas is 6,00 x 3,40 x 3,20. Fantastische kas en ben er erg blij mee

Alleen wil ik zeg maar rondom een hele bak maken van ongeveer 30cm hoog en een stukje in het midden van rond de 50 cm hoog. Nu heb ik verschillende opties overwogen en mijn vraag is hoe hebben jullie dit? of zouden jullie dit doen?

Opties:

Palissades zijn rond de 25cm hoog (en erg zwaar 40KG+) en 50x50x8 palissades zijn aardig duur.

Ik heb gedacht aan tegels ingraven 60x40 of 50x50, alleen dit is erg veel en zwaar werk.

Hout is de enige optie voor het middenstuk omdat tegels ect te laag zijn. Dan random ook meteen maar meenemen? Of een combinatie van 30x30 tegels in een frame van houd o.i.d. hier heb ik nog genoeg van heb liggen.

De grond die erin komt, zouden jullie die hetzelfde aanhouden als de grond waar je normaal gesproken de cactussen inbouwt in potten?

En wat voor grond zouden jullie doen voor de rotstuin buiten waar vorstbestendige cactussen inkomen?

Alvast bedankt.
dinsdag 13 augustus 2013 - 14:02
Wiebe

Wiebe

Persoonlijk kweek in mijn planten liever in potten en op tafels dan in dergelijke bakken. Dus ik zou dat nooit doen.

Wiebe
vrijdag 16 augustus 2013 - 18:49
Harry54

Harry54

Kom maar even langs in Siegerswoude.
Kun je even kijken.

groeten
harry
maandag 19 augustus 2013 - 16:21
Johann0r

Johann0r

@ Wiebe, al mijn planten die ik nu heb kweek ik gewoon door in potten. Alleen ik wil een aantal dubbele en of grote cactussen en agaves op den duur aan gaan planten in de bakken om een soort binnentuin te cre
maandag 19 augustus 2013 - 18:13
Johann0r

Johann0r

Iemand hier nog een antwoord op?
woensdag 4 september 2013 - 12:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon