menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Handenbindertje

Ga naar meest recente reactie

AshaiRey

AshaiRey

Ik was van de week de zaailingen van de Mammillaria sheldonii (twee jaar oud) aan het verpoten omdat ik iemand beloofd had dat hij er wel eentje mocht hebben. Meestal heb ik een pincet waar ik de jongen cactussen mee verpoot alleen dit keer niet. Het pincet lag binnen dus ik dacht dat doe ik even. Niet dus. Hij haakte aan een vinger vast. Toen wou ik met mij ander hand (dom natuurlijk) hem los maken. Ook die vinger vast. Ik kreeg met geen mogelijkheid die cactussen van mijn vinger af. Naar binnen gegaan en maar om hulp geroepen. Gelukkig was mijn man thuis en die is met de schaar aan de gang gegaan om de naalden door te knippen. Toen dat gelukt was kon ik met het pincet de naalden uit mijn vingers peuteren.
Mijn les weer geleerd, blijft met je vingers van de naalden vooral als ze weerhaken hebben.
zaterdag 17 maart 2007 - 18:04
AshaiRey

AshaiRey

Ik geef toe dat ik regelmatig wat aan mijn kleding heb hangen. Omdat de kas niet groot is maar wel vol staat is het een beetje krap. Ik was van de week ieder geval blij dat mijn man er pas aan dacht om foto te nemen toe hij mee al had losgemaakt . Ik had er anders niks er tegen kunnen doen.
zaterdag 17 maart 2007 - 18:18
Pirex

Pirex

Is het niet lief dat de planten onze liefde en verzorging belonen door hun 'aanhankelijkheid' te laten zien, en wel héééél letterlijk!
zaterdag 17 maart 2007 - 18:41
AshaiRey

AshaiRey

Heel lief maar het mag soms wel minder.
zaterdag 17 maart 2007 - 18:47
Harry54

Harry54

Nu ik de foto weer zie, voel ik ze nog. groeten Harry (Opuntia imbricata)

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 17 maart 2007 - 20:33
stekeltje

Stekeltje

da zijn wel de grootste kl....z...n die zijn nog aanhankelijk na hun dood
zaterdag 17 maart 2007 - 20:43
AshaiRey

AshaiRey

Ben blij dat ik niet de enige ben.
zondag 18 maart 2007 - 10:54
Angus

Angus

hehe,

momenteel is er een afgeknipt uiteinde van zo'n imbrictata-doorn 'uit mijn vinger aan het zweren'
zondag 18 maart 2007 - 17:10
Alain1

Alain1

@ Gunther : Toch geen van de mijne? Van langs de baan? Weet je nog.
zondag 18 maart 2007 - 18:54
AshaiRey

AshaiRey

Zucht, vanmiddag was het weer raak. Niet dezelfde, maar wel weer een Mammillaria. Weer zo'n weerhaak. Maar gelukkig nu één vinger en alles bij de hand (schaar en pincet).
Maar toch blijven ze lief hoor
zondag 18 maart 2007 - 19:33
stekeltje

Stekeltje

Zucht, vanmiddag was het weer raak. Niet dezelfde, maar wel weer een Mammillaria. Weer zo'n weerhaak. Maar gelukkig nu één vinger en alles bij de hand (schaar en pincet).
Maar toch blijven ze lief hoor

Sonja, blijven trainen
zondag 18 maart 2007 - 19:45
ines

Ines

Al eens met Uw op de stekels gevallen?
zondag 18 maart 2007 - 23:12
Tim

Tim

LOL ! Ja dat scenario is mij bekend. Op een reis naar Nederland had ik twee planten uitgekozen en ik hield die in een hand, toen zag ik nog een prachtige Mamillopsis senilis staan en die kon ik met een hand niet vastgrijpen zonder de andere planten los te laten (ja wat dacht je zeg, mijn jachttrofeen loslaten ?!) dus nam ik de plant van boven af met mijn hand als een klok over de plant, bij de pot en lichttte 'm zo uit de tafel. haha bij de kassa kon ik de plant niet meer loslaten, nou ik wel, maar hij liet mij niet meer los .. pijnlijke operatie !!
oh en BTW .. iedereen die in mijn kasje komt kijken gaat vrijwel zeker met een "plant aan de kont" weer naar buiten LOL! je in de kas bukken om iets van dichtbij te bekijken is meestal al voldoende !!


Pas de 26ste mei dan maar goed op
maandag 19 maart 2007 - 01:04
Angus

Angus

@ Gunther : Toch geen van de mijne? Van langs de baan? Weet je nog.

inderdaad Alain, ene van u
woensdag 21 maart 2007 - 08:45
bisschop

Bisschop

Bij mij tot nu toe nog niet in de vingers maar wel in de gordijn gehangen
woensdag 21 maart 2007 - 15:48
Alain1

Alain1

@ Gunther : Toch geen van de mijne? Van langs de baan? Weet je nog.

inderdaad Alain, ene van u


Ben blij dat ik nog ergens mijn sporen na laat
vrijdag 23 maart 2007 - 02:41
ines

Ines

Alain hier staan er ook zulke sporen
vrijdag 23 maart 2007 - 23:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon