menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grind

Ga naar meest recente reactie

AshaiRey

AshaiRey

Ik ben op jacht geweest naar zeer fijn grind voor het zaaiwerk. Dat was niet gelukt dus is was al begonnen met zeefen en de meeste zaailingen zonder jasje gedaan.
Was ik gisteren in de dierenwinkel hadden ze ineens zakken met zeer fijn wit grind liggen. Ik gelijk een zak mee nemen maar volgens mijn man kan ik dat beter niet gebruiken.
Hij gaf aan dat hij de mensen af raden deze grind te kopen voor het aquarium omdat het heel veel kalk afscheid. Spoelen heeft schijnbaar geen nut omdat de kalk in de steentjes zelf zit.
Nou eindelijk mijn vraag: Kan het kwaad om dit grind te gebruiken. Heeft iemand ervaring ermee. Of wordt het ook voor de cactussen afgeraden vanwegen de afscheiding kalk.
woensdag 7 maart 2007 - 20:23
Pieter

Pieter

Hoi Sonja,

Als het inderdaad zo is dat het kalksteentjes zijn zou ik deze ook niet gebruiken. Ga een in een aquariumwinkel kijken, daar hebben ze zeker wat je zoekt!
woensdag 7 maart 2007 - 20:41
AshaiRey

AshaiRey

Het is voor de aquarium bestemd alleen staat er op de verpakking niet bij dat het water een beetje hard kan worden.
Nou eerst de steentjes maar gaan ontkalken.
woensdag 7 maart 2007 - 21:20
Pieter

Pieter

Waar je in principe veilig mee bent is kwartsgrind. Dit heeft meestal een witte tot bruine kleur. Er bestaat ook kalksteengrind (grijs-zwart) wat dus inderdaad kalk kan afgeven.
woensdag 7 maart 2007 - 21:24
AshaiRey

AshaiRey

Die kwartsgrind is dat ook aquariumgrind? Ik heb meestal twee verschillende soorten aquarium grind.
woensdag 7 maart 2007 - 22:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon