menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Uit winterrust

Ga naar meest recente reactie

BOSVROUW

BOSVROUW

M'n cactussen zijn voor de eerste keer uit winterrust!
Heb ze met regenwater (kamertemperatuur) beneveld. Er zijn geen bloemknopjes aanwezig. Wil dit zeggen dat ze dan helemaal niet gaan bloeien, of kan dit nog komen. Moet ik ze elke dag benevelen, Mogen ze binnen een paar dagen naar de onverwarmde serre of beter op kamertemperatuur?
Veel vragen maar het is dan ook de eerste keer!
Dank op voorhand!
zaterdag 2 maart 2013 - 10:08
sirius

Sirius

Is voor mij nog veel te vroeg. Elke dag benevelen is een beetje veel van het goede. 1x per week zal al zat genoeg zijn, denk ik.
zaterdag 2 maart 2013 - 12:45
snah

Snah

Hallo bosvrouw,

Als de planten droog zijn zou ik ze rustig naar de serre brengen.
Een beetje geneveld is niet erg.
Als het volgende week inderdaad het mooie zonnige weer wordt dat ze voorspellen dan zou je de planten een goede gietbeurt kunnen geven.
Liefst s`morgens zodat ze op kunnen drogen,dan hebben ze voor de eerst maand weer genoeg water.
Bloemknoppen kunnen nog makkelijk komen ik zie er zelf ook nog niet veel.
Alleen met erg kou gevoelige soorten zou ik nog even wachten tot de etmaal temperatuur wat hoger wordt(b.v Discocactus)

Succes Hans
zaterdag 2 maart 2013 - 20:50
Wiebe

Wiebe

Ik zou in tegenstelling tot de suggestie van Hans nog geen giet beurt geven, zeker geen' goede gietbeurt'. Goed nevelen, 's morgens vroeg zodat de planten aan het eind van de dag weer droog zijn, is uitstekend.

Wiebe
zaterdag 2 maart 2013 - 21:30
vandessel1962

Vandessel1962

Ik ben het volledig eens met Wiebe !! Nog wat vroeg om te gieten , er kunnen midden volgende week een paar mooie dagen zijn, maar dit kan vlug weer omkeren naar koudere temperaturen , zelfs nog vriezen.We zijn tenslotte nog maar begin maart ! Met mooie dagen inderdaad 's morgens eens goed nevelen !
zondag 3 maart 2013 - 00:02
BOSVROUW

BOSVROUW

Dank je voor de goede raad!
zondag 3 maart 2013 - 10:35
snah

Snah

Hallo allemaal

Ja ieder op zijn eigen manier zo blijft het altijd met cactussen.
Ik ben begonnen met zaailingen te verspenen en de potjes krijgen gelijk volop water.
Ik ben niet bang voor een beetje nachtvorst in deze tijd, als het zo hard gaat vriezen dat het substraat bevriest dan is het een ander verhaal en gaat de kachel weer aan maar in principe verwarm ik nu niet meer.
Alles wat ik nu in mijn handen krijg geef ik ook water dus van af nu tot half april hoop ik rond te zijn met inspectie en verpotten .
daarmee bedoel ik niet dat Wiebe en van Dessel het verkeerd doen h
zondag 3 maart 2013 - 15:54
RdB

RdB

Vandaag heb ik een aantal planten in winterrust die wel erg verschrompelden een heel weinig water gegeven. Bloemknopjes op mijn cactee
zondag 3 maart 2013 - 17:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon