menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Huernia striata

Ga naar meest recente reactie

jankooiman

Jankooiman

2 jaar mest en water; grote pol geworden.
dit jaar droog en warm: ziedaar, een blommeke..

C&S Algemeen

dinsdag 30 oktober 2012 - 11:47
Wiebe

Wiebe

een blommeke Dat is wel een beetje armoedig; dit is bij mij een zeer bloeiwillige soort.

Wiebe
dinsdag 30 oktober 2012 - 17:58
jankooiman

Jankooiman

k heb deze dit jaar erg nat gehouden en veel bemest; wilde een vollere plant. Da's gelukt; nu gaat ie droog tot maart. En dan, zonnig of schaduw??? Wie geeft me een goeie tip?
verder dit jaar een aantal moeilijkere soorten aangeschaft. Ben heel benieuwd.
weet iemand iets over aasbloemen.nl ?

dinsdag 30 oktober 2012 - 19:29
Wiebe

Wiebe

weet iemand iets over aasbloemen.nl ? Wat wil je daarover weten? Misschien reagert hij wel op dit topic want hij heeft wel eens iets via dit forum van zich laten horen.

Wiebe
woensdag 31 oktober 2012 - 22:23
jankooiman

Jankooiman

verkoopt men ook planten / stekkies?
donderdag 1 november 2012 - 13:46
Wiebe

Wiebe

verkoopt men ook planten / stekkies? Volop zou ik zeggen. Kijk maar op de site:
http://www.aasbloemen.nl/index.php?item=aasbloemen&action=page&group_id=65&lang=NL

Wiebe
donderdag 1 november 2012 - 23:20
jankooiman

Jankooiman

hoezo? 5 maanden en 28 mailtjes na mijn bestelling nog steeds geen stekkie gezien... wel talloze berichten in mijn postvak:"volgende week begint de verkoop; eerdere bestellingen worden eerst verwerkt" Zou heel nederland aan de asclepia's zijn gegaan??
Gelukkig meer succes bij Shirley, Plapp en Kakteenhage. En hele planten, gezond en relatief goed betaalbaar.
dinsdag 6 november 2012 - 20:20
AasbloemenNL

AasbloemenNL

Jan heeft ons 14 (!) e-mails gestuurd over zijn "bestelling".
Jan heeft van ons ook 14 (!) keer als antwoord gekregen dat we nog niet met de afhandeling van bestellingen waren begonnen.
Helaas kon je tot begin Oktober 2012 nog niet bestellen, zoals ook steeds op de home-pagina van Aasbloemen.nl vermeld stond.
Ook andere vroegtijdige bestellers kregen als reactie dat we nog niet begonnen waren met de uitlevering van bestellingen.
Vroegtijdige bestellers hebben vooraf geen geld overgemaakt, ook deze persoon niet.

Voortijdige bestellingen zijn dus niet door ons aanvaard, waardoor er:
-- geen wettelijke koopovereenkomst was.
-- ook geen wettelijke plicht tot levering was.

Reden
De reden: we waren niet zeker van de soortechtheid van veel Aasbloemen.
Er bestaat nog steeds veel onduidelijkheid over de juiste namen van Aasbloemen.
Daarbij zijn er veel kruisingen (hybriden) in omloop.
Met als gevolg dat veel Aasbloemen worden aangeboden met foutieve namen.

Pas nadat veel Aasbloemen bij ons hadden gebloeid kregen we voldoende duidelijkheid over de soortechtheid.
Vanaf begin Oktober 2012 zijn we begonnen met het daadwerkelijk uitleveren van eerdere bestellingen.

Garantie
Inmiddels staan er van zo'n 100 (!) Aasbloemen foto's op de website, zodat een koper precies kan zien hoe een Aasbloem bloeit.
Wij geven daarbij de garantie dat de bestelde Aasbloem bloeit zoals op de foto te zien is.

Betrouwbaarheid van websites
Op onze website zijn bij de rubriek "Online Kopen" enkele links te vinden naar overheids-websites met tips hoe je een website kan controleren en testen.

Overwinteren
Succes met het overwinteren van uw Aasbloemen.
In Februari 2012 hebben onze Aasbloemen zo'n -7 tot -8 graden Celsius overleefd !
woensdag 26 december 2012 - 17:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon