menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dag 35 2 april 2012 terug van Las VegasNV naar Los Angeles CA

Ga naar meest recente reactie

AlainFSD

AlainFSD

’s Anderdaags ochtend word ik wakker terwijl Victor al volop aan het werk is: grote planten die op rekken in zijn tuin staan worden uit hun pot gehaald en na in krantenpapier te zijn gewikkeld worden die in kartonnen dozen geplaatst om te worden verzonden vanuit het postkantoor van Vegas naar hun nieuwe eigenaars. De zaken gaan duidelijk goed maar Vic heeft dan ook de meest uitzonderlijke exemplaren van cactussen en andere succulenten te koop (cactusbylin.com). Wanneer we wat in de ochtendzon zitten te keuvelen horen we plots vlakbij een enorme knal. Wanneer we over Victor’s muurtje kijken blijkt een personenwagen met grote snelheid dwars door de electriciteitskast die de verkeerslichten regelt gereden te zijn. Toegesnelde arbeiders van een nabijgelegen werkplaats verwittigen de hulpdiensten die minuten later ter plaatse zijn nadat de sheriff de woonwijk heeft laten afzetten met diverse politiewagens. Vic maant me aan om terug over planten te babbelen en niet langer naar het ongeval te kijken. “This is no way to end your vacation Alain !” You’re right Vic. Na te hebben gepakt laadt Vic zijn bestelwagen met de vele de vele dozen met planten die straks op de post gaan. Ik was zeer geïnteresseerd in enkele prachtige kleine boojums die Vic te koop heeft. Mijn duur avontuur aan de grensovergang in Mexicali/Galixico weerhoudt me er echter van om nogmaals in de problemen te komen wanneer ik morgen (dag 36) het vliegtuig naar Brussel neem waar ik aankom op dag 37 (4 april), jammer. Vic zet me af aan het Greyhound-station van Vegas waar we afscheid nemen van elkaar. Na een rit van zes uur kom ik aan bij de Union-station in LA waar Eunice geduldig op me staat te wachten in haar wagen. Bij haar thuisgekomen vraagt ze me wat er met de Ferocactus johsonianus moet gebeuren die ik van Jürgen Menzel kreeg ? Ik vraag haar om de plant naar mijn thuisadres te sturen, ik heb (althans voorlopig) mijn lesje wel geleerd. Met een brede glimlacht overhandigt Eunice me een fotorol. A surprise for you. Ze liet een foto die ze van me nam bij een Ferocactus in Anza Borrego uitvergroten en afdrukken. Thank you Eunice ! En evenveel dank voor een mooie reis. Ik had vooraf een aantal planten op mijn wishlist staan en die heb ik allemaal gezien, en meer, heel veel meer. De Mojave woestijn van gisteren was bijvoorbeeld een prachtige extra belevenis. De eilanden waren voor mij alvast een hoogtepunt van deze lang en vermoeiende uitstap.
Bij thuiskomst blijkt Vic me een link te hebben gestuurd van een plaatselijke krant waarin wordt verteld dat het auto ongeval werd veroorzaakt met een gestolen wagen waarbij de achttienjarige chauffeur op slag stierf en zijn jongere passagier ernstig werd verwond.
http://www.lasvegassun.com/news/2012/apr/04/teen-driver-killed-monday-fatality-accident-identi/
Ikzelf heb nog een pak werk om alle genomen foto’s te bekijken (87 giga) evenals die van Eunice want gewoontegetrouw worden externe harde schijven op de laatste avond uitgewisseld om elkaars foto’s te kopiëren. Terwijl ik nog nageniet kan ik straks alweer gaan dromen van een volgende reis bij aankomst in wat volgens mijn internetverbinding een koud thuisland zal zijn. Het paasweekend zal meteen ook weer het begin van een nieuwe werkweek inluiden, mooie liedjes blijven niet duren zei mijn oma zaliger altijd. Maar het was wel een erg mooi lied deze keer
+++ EINDE +++

Alain
maandag 9 april 2012 - 19:30
Pieter

Pieter

Aan alle mooie dingen komt een eind, Alain. Maar jouw reis lijkt me er weer een onvergetelijke geworden te zijn.
Ik heb net eens de ebay shop van Vic bekeken, daar staan een aantal hele mooie zaken tussen.
maandag 9 april 2012 - 20:59
Wiebe

Wiebe

37 dagen; dat is heel wat Alain! Dat wordt weer wennen. Sterkte! Bedankt voor de fraaie beelden en teksten! Ik doe je dat niet na.

Wiebe
maandag 9 april 2012 - 22:10
minouke

Minouke

spijtig dat je terug komt Alain.... grapje ik zal je spannende verhalen missen Alain en ... WELKOM in ons kikkerlandje


groetjes en bedankt
Chantal
maandag 9 april 2012 - 22:16
jako

Jako

Alain, het was fantastisch hier thuis gratis te kunnen mee genieten van alle prachtige natuurfoto's, inderdaad nu aan de slag en ik kijk reeds uit naar je volgend reisverslag.
Eind dit jaar ga ik op reis naar Namibië en ik ben reeds een keertje gaan kijken naar je verslag van toen, vooral voor plant namen is zo'n kennersverslag een goede hulp.
Kan je me soms een tip geven voor een goede site waarop ik namen, plantenfoto's .... zou kunnen terugvinden van planten, struiken .... die ginder groeien ?
Alvast bedankt

Jacky
dinsdag 10 april 2012 - 09:48
Paronoto

Paronoto

Aaaah, wat is het mooi geweest...souvenir, souvenir....Dankjewel Alain
dinsdag 10 april 2012 - 10:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon