menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaaien nieuwe peyote

Zaroaster

Zaroaster

Goedemiddag
Vandaag heb ik eindelijk vier kleine potjes peyote-zaden gezaaid. Ik heb vele volwassen planten maar nu wil ik ook mijn hobby uitbreiden door zelf te zaaien.
Ik heb vier kleine plastic bakjes gevuld met aarde, de aarde ( goed) vochtig gemaakt. In twee bakjes heb ik huizache en in twee andere texana zaden verspreid ( ongeveer 30 a 40 zaden per bakje). Heel klein beetje droge aarde bovenop de zaden gelegd en heel klein beetje grind. De bakjes heb ik daarna in afsluitbare zakjes gezet. Twee van die zakjes heb ik gevuld met een klein laagje water en twee ervan niet ( beetje kijken wat het beste is). De bakjes staan nu op de vensterbank met onderin een verwarmingsmatje.

kan iemand me aub vertellen wat volgende stap dient te zijn? Wanneer bijv. kleine dunne peyotes te zien zijn, eerst groeien ze dun en hoog toch? gaan ze vanzelf plat groeien? de aarde mag niet uitdrogen, in zn zakje blijft de aarde vochtig toch? Moet ik nog af en toe de aarde vochtig maken of is dit overbodig?

Ik hoor graag van jullie. Ik wil leren zaaien, het is voor mij erg belangrijk.


zondag 8 april 2012 - 18:48
dolf

Dolf

Ten eerste geen overtollig water in de zakjes laten, als de aarde vochtig
genoeg en je houd de zakjes gesloten kunnen deze maanden verder zonder
extra water. Lophophora zaailingen groeien niet dun en hoog tenminste als je ze licht genoeg geeft. Deze zaailingen groeien heel traag en mogen zeker 6 maander
in het zakje blijven. Daarna kan je ze uit de zakjes halen en in dezelfde potjes
laten verder groeien alvorens ze te verspenen.

Werner
zondag 8 april 2012 - 20:03
Pieter

Pieter

Ik lees dat je de zaden hebt afgedekt met een laagje grond, dat is zeker niet aan te raden. Normaal wprden cactussen op de oppervlakte gezaaid, op een paar uitzonderingen na.
zondag 8 april 2012 - 23:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon