menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nieuw

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Cactelders

En aangezien ik hier veruit den slimsten ben van den hoop zullen jullie dit ook niet kennen zeker?

http://www.kaktusy-rysavy.cz/index.php?language=en
dinsdag 30 januari 2007 - 22:07
Pieter

Pieter

Voor mij ook nieuw, er valt daar nog heel veel te ontdekken in in Tjechië.
dinsdag 30 januari 2007 - 22:12
cactelders

Cactelders

Schone zaadlijsten en op het eerste zicht goed van prijs!
dinsdag 30 januari 2007 - 22:16
cactelders

Cactelders

Ja Pieter en voor nen appel en een ei .............................
dinsdag 30 januari 2007 - 22:31
Ferdinand

Ferdinand

Parodia pas op dat ge daar uw broek niet scheurt!
Ja, aan die Romano zigeunerkes kun je altijd geraken, net over de grens staan ze in rij, maar ja wat heb ge daar aan.
En als ge over die Tjechen wil hebben, ze hebben geen Euro maar ze kennen de waarde veel beter dan wij. Begrijp je.
Fernand
dinsdag 30 januari 2007 - 22:43
Marco

Marco

Ter info .. Czechie zit vol cactus-zotten zoals wij maar nog veel erger .. die gasten hebben daar jaren op hun honger moeten zitten omdat ze niets konden invoeren of vastkrijgen. ze hebben dus ongelofelijk veel ervaring opgedaan met ongeveer alles. Nu de grenzen open zijn gebruiken ze die kennis om de grote jan uit te hangen haha .. en 't is er nog steeds goedkoop, 'k zal er nog eens op bezoek moeten gaan maar ja de taal he .. misschien kan ik Pieter overhalen ? schoon meiskes ginder jong !


Van mijne Pa dikwijls horen vertellen, en ene die het nog na kan vertellen, Tchechen, het grootste schorum en goortste volk uit, te tam om hun zak te krabben terwijl hun soortgenoten afgemaakt worden. Daarmee alles gezegd.
dinsdag 30 januari 2007 - 22:48
cactelders

Cactelders

Hou er rekening mee dat het bestaan daar zodanig licht is dat het ondraaglijk wordt!!!
dinsdag 30 januari 2007 - 22:54
Ferdinand

Ferdinand

Vergeet het.
Heb het verleden jaar meegemaakt, hoe meer intresse in een soort plant, hoe kleiner die werd en de prijs werd altijd maar hoger. Zodus de mooiste nemen en direct betalen en weg wezen ermee. Wij zullen nog veel moeten leren aan die gene van achter het ex ijzeren gordijn. En nog iets, ze konden aan niets geraken die sukkels maar toch hadden ze het staan. Hoe versta je het daaraan.
Fernand
dinsdag 30 januari 2007 - 23:02
cactelders

Cactelders

Het is een feit dat men in bepaalde omstandigheden enorm vindingrijk wordt en dat mensen die misérie gekend hebben vaak gaan overhellen naar een compleet andere kant. Het is hun boterham en het is aan ons om daar een selectie uit te maken . Tot nu toe niets anders dan kwaliteit gezien en gekregen vanuit die kanten hoor! Uit mijn antwoord hierboven moet je ook kunnen opmaken dat het me tegen de borst stoot om een volledige bevolkingsgroep over één kam te scheren .Alhoewel het wel een algemene lijn kan zijn ,zullen er wel anderen zijn ook zeker!!
dinsdag 30 januari 2007 - 23:09
Ferdinand

Ferdinand

Geen probleem Dirk, het is inderdaad aan ons om de selectie te maken. Maar ge ziet hoe snel alles kan veranderen. Groot gelijk hebben ze, ik zou het in hun plaats eveneens doen.
Fernand
dinsdag 30 januari 2007 - 23:18
stekeltje

Stekeltje

mensen, in de tijd van het communisme,was er alles, hadden de mensen daar centen en niets te kort, er waren altijd om wegen om aan van alles te geraken, dus ook cactussen , maar iedereen is erop gebrand om plantjes te kopen bij de tsjechen en japanezen , hebben we toch gezien op het ELK, en je moet overal uit je doppen kijken : kwaliteit en prijs
dinsdag 30 januari 2007 - 23:18
cactelders

Cactelders

De Tjechen hebben trouwens een enorme cactustraditie ook he, hoeveel cactussen dragen er geen TSJECHISCHE ACHTERNAAM oesje ik denk dat zij samen met de Duitsers aan kop liggen wat veldonderzoekers betreft en die gastjes zullen wel het een en ander meegenomen hebben naar huis ook zeker!!!
dinsdag 30 januari 2007 - 23:24
Ferdinand

Ferdinand

Goed geweten Dirk. Maar ja nu rijden ze de vindplaatsen liever kapot met hun grootte machines (multinationals) en dan maar cites vragen aan de liefhebbbers van alhier, die het goede voor hebben. Binnenkort moeten wij hun gronden gaan bevoorraden, zodanig dat ze hun eigen planten in de natuur kunnen terugvinden.
fernand
dinsdag 30 januari 2007 - 23:32
WillyN

WillyN

Van mijne Pa dikwijls horen vertellen, en ene die het nog na kan vertellen, Tchechen, het grootste schorum en goortste volk uit, te tam om hun zak te krabben terwijl hun soortgenoten afgemaakt worden. Daarmee alles gezegd.


Mogen wij dergelijke racistische opmerkingen missen in de toekomst ????
woensdag 31 januari 2007 - 08:40
Marco

Marco

CITAAT:
">#666666;'>
Van mijne Pa dikwijls horen vertellen, en ene die het nog na kan vertellen, Tchechen, het grootste schorum en goortste volk uit, te tam om hun zak te krabben terwijl hun soortgenoten afgemaakt worden. Daarmee alles gezegd.


Mogen wij dergelijke racistische opmerkingen missen in de toekomst ????


Awel ik zal het niet meer doen, ben te ver geweest en wens dan ook mijn excuses aan te bieden.
woensdag 31 januari 2007 - 09:18
stekeltje

Tekst aangepast

Stekeltje

CITAAT:
">#666666;'>
CITAAT:
">#666666;'>
Van mijne Pa dikwijls horen vertellen, en ene die het nog na kan vertellen, Tchechen, het grootste schorum en goortste volk uit, te tam om hun zak te krabben terwijl hun soortgenoten afgemaakt worden. Daarmee alles gezegd.


Mogen wij dergelijke racistische opmerkingen missen in de toekomst ????


Hier kan ik je enkel maar bijtreden .. dit vind ik een sterk staaltje van xenofobie .. of in simpel vlaams "wat de boer niet kent dat vreet hij niet" ..
Alhoewel we als volk er prat op gaan dat we nogal gemoedelijk zijn kunnen we aan de gastvrijheid die ik in Tschechie mocht ondervinden nog een heel dikke punt zuigen .. en dat heb ik niet "van horen zeggen"

.. en BTW dat de Tschechen op de ELK het onderste uit de kan willen dat hebben we zelf aan ons eigen (stinkend?) kapitalistisch trekje te danken omdat we altijd het laatste en het nieuwste te willen .. De Duitsers willen daar de zotste prijzen voor betalen en wij krijgen mee een lik van de verf dus moet men daarover niet zitten janken .. en als ge het niet gelooft kijk maar op e-bay;, ik heb er persoonlijk niets tegen dat koper/verkoper daar overeen komen om iets aan exorbitante prijzen van de hand te doen maar kom achteraf niet lopen zeuren dat anderen (die het vroeger niet breed hadden) ook hun deel van uwe koek willen .. het staat trouwens iedereen vrij om daaraan al dan niet mee te dansen in dat circus maar loop er in godsnaam niet over te pruttelen omdat wat ge absoluut graag wil aangeboden wordt aan een prijs die je er niet wil voor betalen

wie pruttelt over wat? dat die mensen hun prijs vragen is normaal en die waren niet zoooo overdreven hoor Willy, en schoon gerief hadden ze zeker mee.
ik weet goed genoeg in welke omstandigheden die mensen daar geleefd hebben en zal de laatste zijn om kritiek te geven op gelijk welke bevolkingsgroep
woensdag 31 januari 2007 - 10:49
maurice2

Maurice2

hallo

ik vond dat de prijzen die de Tschechen hier op de ELK vroegen nog meevielen.U moet niet denken dat sommige liefhebbers hier de prijzen ook niet kennen.Als ge goed rond gekeken heeft op de ELK, zal u dat ook wel opgevallen zijn.Het is nog altijd een markt van vraag en aan bod, maar u beslist nog altijd of u er die prijs voor wilt betalen.

maurice2
woensdag 31 januari 2007 - 11:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon