menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaaien

Ga naar meest recente reactie

Dany

Dany

Hallo, Ik ben van plan om van de week deze soorten te zaaien. Ik ga die zaaipotjes gewoon buiten zetten in weer en wind hopelijk vriest het een beetje. Het is de bedoeling dat ze een maand buiten blijven en dan naar de verwarmde zaaibak gaan om hopelijk te kiemen. Heeft er dat al iemand gedaan met deze soorten en wat was het resultaat of heeft er iemand andere ervaringen met deze moeilijk kiemende soorten. Heeft er iemand ervaring met Austrocactus en Maihuenia Poeppigii?
maandag 22 januari 2007 - 20:48
Pieter

Pieter

Maihuenia heb ik al enkele keren gezaaid. Soms kiemt niets en soms alles behoorlijk snel en diezelfde ervaringen heb ik ook al vaak van Franse vrienden gehoord. Ik heb echter nog nooit een plantje kunnen overhouden. Dat zijn van die typische hooggebergteplanten die dan ook diezelfde condities verlangen in je zaaibakje. MAW bij mij rotten ze steeds binnen de twee weken na kiemen weg...
maandag 22 januari 2007 - 20:55
Dany

Dany

Pieter bedankt voor de inlichtingen. Ik heb eens ergens gelezen dat u spaanse les volgt, zou het dan niet mogelijk zijn om aan Juan Acosta te vragen hoe je Maihuenia best zaait en behandelt na de kieming en in welk substraat dat ze groeien in hun natuurlijke habitat
dinsdag 23 januari 2007 - 19:17
DokterCev

DokterCev

Vorig jaar heb ik maihuenia gezaaid. Wat betreft poepegii is ongeveer 75% van de zaden opgekomen.
Op www.cactusinfo.nl is een artikel te vinden over maihuenia inclusief waar je op moet letten.
Poepegii kun je in een onverwarmde kas in de winter zaaien. Matig vochtig houden. Buiten kan ook, maar dan komen de zaden iets langzamer op. Dat gebeurt in de onverwarmde kas vanaf april/mei wat ik me herinner. Er zijn belangrijke verschillen in de behandeling van peopegii en patagonica. Zie verder het artikel op de aangegevn website.
zaterdag 29 november 2008 - 12:12
Dany

Tekst aangepast

Dany

Vorig jaar heb ik maihuenia gezaaid. Wat betreft poepegii is ongeveer 75% van de zaden opgekomen.
Op www.cactusinfo.nl is een artikel te vinden over maihuenia inclusief waar je op moet letten.
Poepegii kun je in een onverwarmde kas in de winter zaaien. Matig vochtig houden. Buiten kan ook, maar dan komen de zaden iets langzamer op. Dat gebeurt in de onverwarmde kas vanaf april/mei wat ik me herinner. Er zijn belangrijke verschillen in de behandeling van peopegii en patagonica. Zie verder het artikel op de aangegevn website.

Bedankt voor de tip. Bij mij is er niets gekiemd van de 50 zaadjes (Maihuenia poeppigii), ik heb nog altijd de zaaipotje en die staan nu gewoon buiten, ik heb nog steeds hoop.
zaterdag 29 november 2008 - 18:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon