menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dat ding wil niet op de foto

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Cactelders

Dit is het beste tot nu toe ,het is een cristaat Aeoniumke waar ik er een 5-tal van heb en dat ding zit in een 5.5 ke ,het is dus minuscuul maar schrikkelijk mooi. Ik heb spijt dat ik Alain L niet gevraagd heb om met zijne portrettentrekker dit eens de les te leren , ik krijg er geen kant aan!
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 22 januari 2007 - 20:45
ines

Ines

Ja ze IS prachtig! en de foto valt best mee...
ik zet mijne bril op en t'gaat!
Ben koper als U eentje verkoopt!
maandag 22 januari 2007 - 20:59
Marco

Marco

Kijk eens goed naar de instellingen van uw toestel.
ISO staat op 1000, normaal zal 200 wel voeldoende zijn. (ISO 1000 geeft veel ruis)
Je werkt in spot metering mode, de belichtingscompensatie staat op + 0.3 EV, uw WB staat op flash.
Misschien onvrijwillig een instelling veranderd, probeer eens alles terug op 'standaard te plaatsen.


[afbeelding verwijderd niet-https]

Beeld misschien wat groot uitgevallen maar daarmee kunt ge het goed zien.
maandag 22 januari 2007 - 21:06
cactelders

Cactelders

Ik was vanalles aan het proberen en dit was de beste foto hoor! Normaal trek ik altijd op automatisch of macro auto. EN MEESTAL GEEFT DIT VOOR EEN RANDDEBIEL ALS IK EEN GOED GEMIDDELDE; OESJE capslock sorry! Vorig jaar hebben we met ons ( toen nog kleiner) groepje eens een wedstrijdje gehouden om ter mooiste foto. Dit deden we bij kwekerij De Herdt ,zelfde plant in dezelfde omstandigheden , verbazingwekkend hoe veel verschil er zat ,zowel qua benadering van de foto en uiteraard kwaliteit van de foto. Zou plezant zijn om zoiets regelmatig ( waarom niet telkens we samen op strooptocht gaan) te doen!
maandag 22 januari 2007 - 21:28
Marco

Tekst aangepast

Marco

Naddel is met dichtbijfotografie dat je al niet veel scherptediepte ter beschikking hebt. Om toch te kunnen fotograferen zal je dus langer moeten belichten wat dan waarschijnlijk neerkomt op het grebruik van een of andere vorm van "statief"


Of je kan een statief gebruiken, verschillende opnamen na mekaar maken met telkens een zeer klein verschil in afstand tot het object ( enkele mm tot een paar tienden van een mm, afhankelijk van de vereiste scherpetdiepte, objectgrootte, opname afstand, diafragma waarde). Daarna kan je al deze opnamen combineren met Combine Z5, dit gratis te downloaden programma zal dan al de opnamen combineren tot een opname, de scherptediepte wordt maw. vergroot tot de twee uiterste punten van uw eerst en laatste opname. Dus hoe meer opnamen hoe beter, geen honderden natuurlijk. Gebruik van degelijk en oerststabiel statief en als het even kan voor het bedieningsgemak instelslede is zeker aan te bevelen. Ook tijdens de opname het oculair van de camera (ingeval van een dSLR) afdekken om foutieve lichtmetingen via strooilicht in de zoeker te voorkomen en ook een zelfontspanner of de zelftimer gebruiken om alle trillingen door aanraking van het toestel zoveel mogelijk uit te sluiten. Programme kan hier gedownload worden http://www.hadleyweb.pwp.blueyonder.co.uk/CZ5/combinez5.htm

Bekijk ook eens de voorbeelden op deze site. Er kunnen werkelijk prachtige resultaten mee behaald worden.
maandag 22 januari 2007 - 22:16
Marco

Marco

Helicon Focus moet ge ping-ping voor geven.
Combine Z5 is free-ware, dus om eens te proberen te moeite waard.
maandag 22 januari 2007 - 23:29
Marco

Marco

Ge neemt om te beginnen de files die je wenst te stacken File>New>Verkenner Window opent. Selecteer ALLE files (Shift-left click) en kies Open.

Daarna in CZM krijg je de eerste file te zien. Neem nu Macro > Do Stack (Shift-F1) en laat het wonder zich aan uw oog voltrekken.
dinsdag 23 januari 2007 - 00:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon