menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sempervivum

Ga naar meest recente reactie

edwin1

Edwin1

Geachte redactie,

Hier en daar heb ik gelezen dat je sommige soorten Sempervivum tijdens de winter toch best een beschermingslaagje biedt om de winter door te komen. Wat mag ik me daar bij voorstellen?

Edwin

donderdag 28 december 2006 - 20:40
cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

Nooit van gehoord hoor, ik heb een tiental soorten die al allerlei winters doorgemaakt hebben en die schijnen dat zelfs leuk te vinden.Mischien nieuwe cultivars !
donderdag 28 december 2006 - 21:11
mjohanna

Mjohanna

Geachte redactie,

Hier en daar heb ik gelezen dat je sommige soorten Sempervivum tijdens de winter toch best een beschermingslaagje biedt om de winter door te komen. Wat mag ik me daar bij voorstellen?

Edwin


Als je ze volledig droog overwintert zullen ze mooier blijven, en mooier op kleur aan de groei gaan.
Handig voor vroege verkoop. Alle andere doelen; afgestrooid met split voor drainage van overvloedig winternat, gewoon buiten laten!!

Groet Marian Ned. Limb.
donderdag 28 december 2006 - 22:09
Pieter

Pieter

Hoi,
Ik heb dat ook al gehoord voor sommige recentere cultivars dat ze iets minder tolerant zouden zijn dan de wilde soorten.
Groetjes,
Pieter
vrijdag 29 december 2006 - 13:57
Pieter

Pieter

BTW: je hoeft ons niet met 'redactie' aan te spreken hoor
vrijdag 29 december 2006 - 13:57
cactelders

Cactelders

Ja Edwin het gaat er hier losjes aan toe hoor zeg maar gewoon MONSEIGNEUR tegen mij!!!
vrijdag 29 december 2006 - 14:15
ines

Ines

Ho ik lees winterhard ja sommige...
Deze aan mijn voorgevel zien er niet best uit, ik denk als ik nu geen topscheuten neem dat ik
ze kwijt speel en ze stonden zo mooi deze zomer...
vrijdag 29 december 2006 - 19:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon