menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nieuwe serre

Ga naar meest recente reactie

AlainFSD

AlainFSD

Hoi slapers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe serre wegens verhuis en kwam bij dit Westvlaams bedrijf uit Roeselare terecht.
Mijn vraag is dan ook of iemand hier ervaring heeft bij aankoop of tips betreffende nabije serrefabricanten ?
Extra vraag is hoe groot is jullie serre en vanaf welke oppervlakte heb je een bouwvergunning nodig ?
Volgens bepaalde meestal wel ingelichte bronnen (neen, niet de Pravda) zou dit in Oostende 16m² zijn.
Zie link hieronder :

http://www.acd-serres.be/details.asp?language=nl&productID=42879#

slaapwel,

Alain
woensdag 27 december 2006 - 01:59
Lucl

Lucl

Als ik mij niet vergis Alain zou dat nu 20m² zijn voor we een bouwvergunnung moeten aan vragen.
Ik zou me altijd eens op het stadhuis van Oostende bevragen.
woensdag 27 december 2006 - 07:36
AndreV

AndreV

Alain, kijk in elk geval ook eens bij Euroserre (www.Euroserre.com). Ze leveren zeer goede kwaliteit voor schappelijke prijzen.
Gesloten tussen 27/12/06 en 07/01/07 maar je hebt nog wel even tijd zeker?
Succes
woensdag 27 december 2006 - 08:59
Wardje

Wardje

Alain,

wat betreft de vergunning : ik woon in een deelgemeente van Brugge; vlgs de verkavelingsreglementen mochten wij tot 20m2 bijgebouwen hebben (ik had al een tuinhuis van 9m2), dus ik had nog 11 over; bij navraag op de dienst bouwvergunningen in Brugge wist men mij te vertellen dat stedebouw geen vergunning gaf voor een overschrijding van meer dan 100%, dus 20x2 = 40, min tuinhuis 9m2, er restte mij nog 31m2. Ik had het er dus voor over om gedurende 30 dagen (het zijn er wel heel wat meer geworden) 2 van die gele plakkaten (zie foto) te dulden in mijn tuin (2 omdat ik op een hoek woon). Resultaat : ik kreeg een bouwvergunning om een serre te plaatsen van 4.5 x 6.5 m, goothoogte 2.20m, nokhoogte 2.90m. Eerlijk gezegd, dit had ik nooit durven dromen.
[afbeelding verwijderd niet-https]

wat betreft de kostprijs van de serre: ik heb wat rondgekeken en gezocht en ben uiteindelijk bij Stappaerts terechtgekomen in Tielen (niet bepaald bij de deur). Uiteindelijk heb ik de hierboven beschreven serre laten plaatsen (tweedehands) voor de ronde prijs van jawel, 100.000 bef.
Ook bij euroserre geweest, zoals Andre zegt, het overwegen waard. Maar de doorslag is gegeven door de stevige constructie (professioneel niveau) bij Stappaerts. Mijn vorige serre kwam van Filclair (Bavikhove) en ik was daar ook tevreden over. Mocht je nog vragen hebben, ik ben beschikbaar.

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 27 december 2006 - 18:50
stekeltje

Stekeltje

en nu staat het al bijna vol zeker?
woensdag 27 december 2006 - 19:02
Wardje

Wardje

Willy,
ik isoleer binnenin. Gewoon noppenfolie aan de zijkant en iets boven hoofdhoogte draden gespannen en ook noppenfolie erop. De kappen worden dus momenteel niet meeverwarmd. Verwarmd wordt met 2 lange gietijzeren (in 't vlaams foente) radiatoren (die ik gratis kreeg) die aangesloten zijn op de centrale verwarming binnen. Mijn serre staat immers maar een kleine 2 meter van het huis. Wel een aparte circulatiepomp en thermostaat. Aangezien ik slechts verwarm op 5°C is dit tot op heden niet echt uit de hand gelopen, mijn energiebudget is niet explosief gegroeid. Wie nog info wil, niet aarzelen, jongens en meisjes, gewoon vragen.
woensdag 27 december 2006 - 19:09
Wardje

Wardje

en nu staat het al bijna vol zeker?


ja Sonja

alle gekheid op een stokje : mijn vrouw vind van wel, en ikke niet
ttz door herstructureringen en rationalisering (oef tis eruit) kan er nog heel wat bij, vind ik
woensdag 27 december 2006 - 19:14
Wardje

Wardje

Marc,

Ik heb ook begrepen dat je bij Stappaerts ook losse profielen kan kopen .. heb je daar toevallig op gelet ? Ik zal mij toch eens naar Tielen moeten laten rijden haha

BTW mooie serre hoor .. ik zal mijne financiele directeur ook eens moeten polsen .. stond ze maar wat dichter bij mijn huis .. dat zou het winterprobleem verregaand oplossen .. verdorie dat heb je met een tuin op het Noorden he ..



Willy, in mei 2005 (tijdstip plaatsing serre) kon ik alleen van die smallere profielen kopen, gene van die profielen die ze gebruikten als 'paal'. Nu kan het al anders zijn.
Ik dacht me te herinneren (van mijn zoektocht destijds) dat er nog verder in die hoek (Limburg) een firma was die losse profielen kon leveren. Ik dacht dat de naam begon met Van.., maar ik heb er geen gegevens meer van.
woensdag 27 december 2006 - 19:29
AlainFSD

AlainFSD

Hartelijk dank aan iedereen voor de waardevolle info.

Helaas begint de tijd te dringen want om organisatorische
redenen zou het voor iedereen gemakkelijker zijn om
eerst een vijver te kunnen aanleggen vooraleer de serre
aan de beurt is. Ik wil immesrs graag mijn visjes mee
verhuizen en je kunt van die beestjes moeilijk verwachten dat
ze even voor een paar maand in bad willen zwemmen . . .
Alhoewel, nu ik er zelf over begin te denken

Een bij mijn weten onbestaande vissenasiel zou de ideale op-
lossing zijn.

Nog een belangrijke vraag is of de meerkost van een driewandige
kunststofserre opweegt tegen de steeds explosiever stijgende
brandstofrekening en een enkelwandige glazen serre ?

Ik heb tot hiertoe steeds met zelf in elkaar geprutste serres
gewerkt bestaande uit die 3wandige kunstof en ben daar
tot op heden zeer tevreden over. Ik verwarm mijn hoofdserre (15m²)
met één Zibro-Camin kacheltje en kan die op spaarstand gedurende
normale winters moeiteloos op +12 tot +15°C houden, helaas de
minimum temperatuur gezien mijn voorliefde voor Madagascar
succulenten en Melo's

groetjes en graag nog meer input,

Alain
donderdag 28 december 2006 - 00:11
maurice2

Maurice2

In de limburg is er nog een firma die losse serre onderdelen verkoopt
Serrebouw Vandendijk
Weertersteenweg 446
3640 Kinrooi belgiê
tel. 089/701439
fax 089/701392


groetjes maurice2
donderdag 28 december 2006 - 11:44
stekeltje

Tekst aangepast

Stekeltje

ik dacht dat we hier al eens een topic hadden over serres, van wiebe of een van de andere nederlandse jongens , zal straks eens zoeken
deze zou het moeten zijn
titel: Kasje plaatsen, gestart op 5/11/06 door Minto
http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=6&sid=10&tid=3209&hl=polycarbonaat
donderdag 28 december 2006 - 13:00
AlainFSD

AlainFSD

Nogmaals dank aan Maurice en Stekeltje voor de extra info.

Alain
vrijdag 29 december 2006 - 18:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon