menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cactus als steentjes

Ga naar meest recente reactie

nollie

Nollie

hallo,
ik zoek de naam van cactus/vetplantje die er uit zien als steentjes.
weet iemand het, hoe kan ik aan zaad hiervan komen?
nollie
woensdag 6 december 2006 - 10:23
cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

Lithops of levende steentjes! Kijk eens op de site van Aymeric de Barmon ,er staan veel Lithopssoorten bij!

http://lapsyserre.free.fr/psy_liste/ADBLPS_Graines_2007.pdf
woensdag 6 december 2006 - 10:39
mjohanna

Mjohanna

hallo,
ik zoek de naam van cactus/vetplantje die er uit zien als steentjes.
weet iemand het, hoe kan ik aan zaad hiervan komen?
nollie


Hallo Nollie

Kijk 's op de site van Francois Hoes rsasucculents.be Plantjes en zaden te over.
Ik heb van zo'n 20 srt. nog 1 of meer plantjes ( lithops) wegens overcompleet in de verkoop.

Groet Marian Ned. Limb.
woensdag 6 december 2006 - 21:18
nollie

Nollie

hallo,
ik heb ondertussen al zaden besteld. ik vind het leuker om zelf te zaaien dan plantjes te kopen of te krijgen.
allemaal bedankt voor adviezen.
gr. nollie
donderdag 7 december 2006 - 07:32
mjohanna

Mjohanna

Je hebt volkomen gelijk! Zaaien is het leukste van de hobby. Op een ding na, als je zelf gezaaide plantjes de eerste keer bloeien. Dat is nog leuker!!!

Groet en veel succes,
Marian Ned. Limb.
donderdag 7 december 2006 - 09:26
stekeltje

Stekeltje

die cultivars, daar zou ik wel wat zaad of plantjes van willen, das pas om het water uit je mond te lopen
donderdag 7 december 2006 - 13:38
cactelders

Cactelders

Ik zou er wel een paar in mijn verzameling willen en als er op één van onze bijeenkomsten aangeboden worden zal ik er wat eenvoudige aanschaffen. Voor de rest laat ik de "speciallekes" aan julie over!!!
donderdag 7 december 2006 - 14:32
Wardje

Wardje

Wel, wel, wel. Al die schoon dingskes. Zonde dat we daar al niet langer willen mee starten om d'r een beetje in de verzameling te hebben. Ik heb er dit jaar al een 5-tal bijgehaald. We gaan dat volgend jaar weer doen en we gaan ook ten gepasten tijde eens zaaien, lijkt me heel leuk dat uitzaaien. En we kunnen inderdaad op het Net heel veel goeie info vinden.
zondag 10 december 2006 - 10:52
nollie

Nollie

hallo allemaal,
nadat ik de naam van jullie gekregen had heb ik lithopszaden besteld via kazapa bij jos van looy.
als jullie willen kunnen jullie daar ook kijken.
dus kazapa Zaad van levende steentjes Lithops jos van looy.
gr. nollie
zondag 10 december 2006 - 11:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon