menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verwaarlozing en seramis

Ga naar meest recente reactie

mjohanna

Mjohanna

Ik heb tot ik de verwaarl. foto's zag enigzins jaloers naar de kassen van meisse daar bij jullie in het Belgische gekeken. Maar dat is over. Wij van onze regio succulenta in ned. lim. houden 3 openbaar te bezoeken cactus en succ. verzamelingen, zeg landschapjes bij. Waaronder ondergetekende een Afrikahoek in 'n botanische tuin En wij zouden ons dood schamen met zulke bras als op die foto.
Wij hebben in 2003 een kas in beheer genomen en de verzameling geheel opnieuw op geplant. Dit is helemaal gesponsord door seramis.Wij hebben minstens 3 of 4 Bigbags (is aardig wat kruiwagens!) de kas in gewerkt. Het spul staat nu 3,5 jr in seramis, en begint toch een beetje armoedig te kijken.
Een van de mensen heeft allerlei srt. zaail. blosf. astrop. mamm. in seramis en zijn eigen al 40 jr beproefde recept getest. De planten van zijn eigen recept staan toch gezonder en wat beter gegroeid te kijken.
Ik persoonlijk stek alleen de rotsplanten voor buiten in seramis, saxifraga's en androsace's vooral. Dan werkt het prima maar van het beoogde hergebruik is geen sprake omdat ik het na 1 jr. buiten gewoon te groen en viezig vind. Ik verwerk het dan onder de rotspl. grond. En daar is het wel erg duur voor.

Toch allemaal veel succes

Groet Marian Ned. Limb.
woensdag 29 november 2006 - 07:53
cactelders

Cactelders

Niettegenstaande het wel erg is zo een verwaarlozing, wil ik toch nuanceren met te zeggen datt hetgeen U op de foto ziet niet publiekelijk toegankelijk is. De openbare kassen zijn wel mooi hoor! De mensen die daar werken bekijken het ook met lede ogen hoor, het is een gebrek aan (werkend) personeel die aan de oorzaak ligt.
woensdag 29 november 2006 - 09:36
DieTerXz

DieTerXz

Inderdaad, we zouden CITES (of weet ik veel bij wie we terecht moeten) eens moeten vragen om die kassen wat gaan helpen uit te kuisen (neem die uit maar letterlijk). Ik ben eindelijk aan mijn eerste poging met Superthrive bezig voor wat Toumeya's, horstii, Ortego's, Ario's (puur om jullie jaloers te maken noem ik deze op) en duimen dat het lukt.
donderdag 30 november 2006 - 19:17
DieTerXz

DieTerXz

Inderdaad, we zouden CITES (of weet ik veel bij wie we terecht moeten) eens moeten vragen om die kassen wat gaan helpen uit te kuisen (neem die uit maar letterlijk). Ik ben eindelijk aan mijn eerste poging met Superthrive bezig voor wat Toumeya's, horstii, Ortego's, Ario's (puur om jullie jaloers te maken noem ik deze op) en duimen dat het lukt.
donderdag 30 november 2006 - 19:18
mjohanna

Mjohanna

Op de website van de plantentuin vragen ze vrijwilligers, zag ik.
Wij hier in het Nederlandse doen dit ook allemaal als vrijwilliger. Geldgebrek enzo, dat zal daar niet anders zijn. Ik wou niemand beledigen hoor!
Is toch 'n leuke gelegenheid om met mede-gekken onder elkaar te zijn. Niet dan,ja toch?
Kan iemand mij dom hollands meisje vertellen wat super tr. is?

Groet Marian
donderdag 30 november 2006 - 20:30
mjohanna

Mjohanna

Ik heb wel wat aangezwengeld he

Groet Marian Ned. Limb.
donderdag 30 november 2006 - 23:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon