menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lijst cactusgebieden .... landen

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Paronoto

Bestaat er een soort lijst/repertorium van de verspreidinsgebieden/groeiplaatsen van cactussen, per land?
Bvb
Argentinië : Acanthocalycium enz....
Bolivië: Acanthorhipsalis enz...
Chili:

Over 't algemeen worden planten per geslacht geklasseerd met bijkomende vermelding het land van herkomst/locatie. Maar in een omgekeerde volgorde heb ik nog niet gevonden.
woensdag 8 december 2010 - 21:21
linkin711

Linkin711

Ik heb dat enkel nog maar gezien in mijn boek :

Weliswaar geen proffesionele maar toch een handig ID hulp!!

Geillustreerde Cactus Encyclopedie

Door Rudolf subik en Libor kunte



jens
woensdag 8 december 2010 - 21:31
Paronoto

Paronoto

Ho, en is dat gerealiseerd /opgevat zoals ik dat veronderstel en compleet?Kun je daarvan een photootje maken?
woensdag 8 december 2010 - 21:36
linkin711

Linkin711

Dit boek heeft het over 8 gebieden namelijk:
-Mexico
-de verenigde staten van Amerika
-Peru
-Bolivia
-Argentinie
-Brazilie
-Chili
-randgebieden

in elk gebied krijg je dan beknopte soortbeschrijving van A tot Z
woensdag 8 december 2010 - 21:42
linkin711

Linkin711

Ik zal er morgen eens een foto van nemen , ik heb namelijk zo een brol camera dat ie in de nacht langs geen kanten foto's trekt!!
woensdag 8 december 2010 - 21:45
Paronoto
woensdag 8 december 2010 - 22:02
Pieter

Pieter

Op facebook bestaat er per land een groep voor de cactussen die er groeien. Niet echt actieve groepen, maar wél met een lijst van de soorten die er groeien.
Voor de cactussen van Peru is er dit: http://www.facebook.com/group.php?gid=80350003633
woensdag 8 december 2010 - 22:08
cactelders

Cactelders

Is goed te doen via Google maps om zelf zo een kaart aan te maken . Alleen opletten dat er gene zever opkomt als je dat publiek maakt en laat invullen door " experten" .Zou eigenlijk een goed idee zijn om mensen die ter plaatse komen de GPS-coordinaten te laten invullen .
donderdag 9 december 2010 - 13:00
Paronoto

Paronoto

Ben nu op de meest eenvoudige manier al bezig, vraagt wat "handwerk/schrijverij " maar via Kakteen von A bis Z kom ik er ook, wel tijdrovend maar ik heb nog tijd over
Nog een ander systeem = verkleinde tekstfotos "kopiëren-plakken" naar een Word doc. Moet men natuurlijk over een oorspronkelijke tekst beschikken.....
donderdag 9 december 2010 - 17:15
AlainFSD

AlainFSD

Ik sluit me volmondig bij Willy aan betreffende gps info, maar aan de andere kant ben ik, en een aantal goede reismaatjes steeds bereid om elke info over welke populatie vrij te geven aan 'echte' reizigers. Wat voor zin heeft het om een cactus- / vetplant-populatie geheim te houden wanneer je die gegevens via derden (en helaas dikwijls tegen betaling) moet kopen ? Ik, persoonlijk, word sowieso al misselijk van de handel in gegevens.
Elkeen die dat wil kan altijd en geheel gratis elke wp verkrijgen die ik ooit bezocht. En dat geldt niet alleen voor mezelf maar ook voor m'n gewoonlijke reismaatjes .

Alain fsd
vrijdag 10 december 2010 - 23:33
AlainFSD

AlainFSD

en vraag niet zoals, stom kieken, Brian Bates, waarom mijn standplaatsen met wp beginnen ipv ABC zoals in mijn naam ... wp staat simpelweg voor waypoint.

mvg,

Alain
vrijdag 10 december 2010 - 23:40
linkin711

Linkin711

beter laat dan nooit Paronoto:

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Zo staat er telkens per land Van geslachten die in dat bepaald land voorkomen enkle soorten genoemd van A-Z

Zijn niet de beste foto's Mijn excuses daarvoor!
zondag 26 december 2010 - 00:06
Paronoto

Paronoto

Ziet er een tof boek uit, très chique! quanta costa?

Ondertussen is die lijst al helemaal af...een paar uren "handwerk" maar 't komt nu wel goed van pas, hoef ik niet steeds de hele "encyclopedie" te doorbladeren op zoek naar.....Nu stelselmatig nog aanvullen met wat beelden.
Jens wat uw "boekfotografie" betreft kan ik je wel wat "trucs" aanleveren...

][afbeelding verwijderd niet-https]

Wel even de "eigenaar" van die foto contacteren zoniet riskeer je "ambras"
zondag 26 december 2010 - 10:40
linkin711

Linkin711

quanta costa: bij ons in de standaard boekenhandel,en zelf vele ander 12.50 Euro.

Dus dat is een foto uit boek??

HMMM ga ik eens proeberen stuur maar eens wat tips via PM!!

zondag 26 december 2010 - 16:24
Paronoto

Paronoto

in de standaard boekenhandel,en zelf vele ander 12.50 Euro.
O.K. de rest via mail.
zondag 26 december 2010 - 21:56
Pieter

Pieter

Paul,
Ik denk dat ik net gevonden heb wat je zocht: http://www.cactiguide.com/region_search/
Niet perfect, maar het gaat toch de goeie richting uit.
vrijdag 11 maart 2011 - 13:03
Pieter

Pieter

Ik zei ook niet dat dat een taxonomische referentie is, maar wél wat Paul zocht, namelijk een landenlijst waar je per land en regio de planten kan terugvinden die er groeien.
vrijdag 11 maart 2011 - 14:05
Pieter

Pieter

Mja ik heb dan ook niet in Argentinië gekeken In Peru ziet het er wel degelijker uit. Oorzaak van die afwezigheid van de Parodia's? Wel als men verschillende vormen als synoniem samenvoegt en enkel het verspreidingsgebied van de oudste naam neemt (volgens Anderson dan nog), dan krijg je inderdaad die toestanden.
Allez Willy, beter doen zal dan wel zó moeilijk niet zijn hé. Je hebt én de gegevens én de informaticakennis om dat eens degelijk uit te werken voor de Parodia's. En momenteel is het toch nog te koud om met je planten bezig te zijn
vrijdag 11 maart 2011 - 15:35
Pieter

Pieter

Ik heb juist eens gaan verder uitspitten. In de soortenfiches staat er bij sommige wijdverspreide soorten enkel een land en geen regio. Kijken we nu eens naar parodia microsperma met al zijn synoniemen, daar staat Argentinië en Bolivië. Dus logischerwijs zal informatie die niet aanwezig in in een fiche ook niet op die kaart terechtkomen...
http://www.cactiguide.com/cactus/?genus=Parodia&species=microsperma
Ik kaart het zelf alvast eens aan bij Daiv.
vrijdag 11 maart 2011 - 15:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon