menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Masai bayer garden

Ga naar meest recente reactie

Zaroaster
woensdag 11 augustus 2010 - 10:37
Zaroaster

Zaroaster

de aangegeven hoeveelheid was niet ver beneden de aangegeven hoeveelheid hoor.
Je krijgt een bekertje en een dun bodemlaagje van 00.2 of 0.2 wordt aangeraden per liter water.
Maar zal de wax-kleur zich herstellen aangezien masai niet op olie-basis is en niet schadelijk voor de planten???
woensdag 11 augustus 2010 - 11:00
lentemode

Lentemode

Dat was klare wijn, Parodias !

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 11 augustus 2010 - 11:16
Pieter

Pieter

Je hebt 0.2gram per liter nodig, dat stemt overeen met 0.3ml als minimale dosis. Dat mag je NOOIT OF NOOIT zelf verminderen omwille van de reeds aangegeven redenen!!! Ik heb zelf nog nooit schade gehad op de planten na gebruik van dit product. Het is een algemene reden dat men nooit op het heetste van de dag behandeld, met geen enkel product. 's avonds is steeds het beste, gevolgd door de vroege ochtend.
woensdag 11 augustus 2010 - 13:52
Angus

Angus

ik denk dat ze bedoelt dat ze de gepaste hoeveelheid masai heeft opgelost, en dat dat slechts een kleine hoeveelheid poeder is.
Dus als dat spul werkt, zullen de beestjes wel dood gaan

Als dat opgedroogd is krijgt je plant zijn normale kleur normaalgezien wel terug hoor
woensdag 11 augustus 2010 - 14:05
jumperke

Jumperke

Ik kan mij hier alleen maar bij aansluiten wat er hierboven allemaal vermeld is geweest omtrent het juiste gebruik van insecticides.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het dubbele van de voorgeschreven dosis moet gebruiken hé.

Ik heb ook al Masaï gebruikt en dat middel werkt zeer goed, heb er geen problemen mee!
Maar zoals Pieter zegt, gebruik het niet als de felle zon erop schijnt hé, dan kan je lelijke vlekken krijgen. Ik pas het altijd 's avonds toe, of zelfs liefst bij een bewolkte hemel!
En neen, de waslaag van uw planten zal er geen last van hebben.

Willy, Ik dacht dat je na een maand 15000 insecten hebt? LOL

jerko
woensdag 11 augustus 2010 - 18:36
lentemode

Lentemode

Oeioeioeioeieoeieoei, Jerko, 't zijn er massa's meer !
woensdag 11 augustus 2010 - 20:21
jumperke

Jumperke

Haja, het is niet X30, maar iedere keer X2 hahaha . Het zijn er idd véél meer

jerko
woensdag 11 augustus 2010 - 20:38
Opuntia

Opuntia

Parodias geeft Zaroaster een uitbrander.
Eigenlijk hoort Bayer een uitbrander te krijgen.
Het is meestal onmogelijk voor een leek om één liter spuitoplossing te maken.
Hoe moet een leek 0,2 gram afwegen om 1 liter spuitoplosing te maken?
Of hoe moet een leek 0,3 ml aflezen op een maatbekertje?
Bayer had er bij moeten vermelden dat er b.v. altijd minimaal 5 liter oplossing moet worden aangemaakt i.v.m. de afmeetproblemen.
Maar Zaroaster schat in dat hij maar 1 liter nodig heeft.
Bayer had ook de werkzame stof in het product met een factor 10 kunnen verminderen.
Dan had Zaroaster geen probleem gehad met het maken van 1 liter oplossing.
Vergelijk Admire met Provado maar eens.
Beide bevatten de werkzame stof imidacloprid.
Voor Provado is geen Andreaskruis meer nodig en het is veel makkelijker om een 1 liter oplossing te maken doordat het een factor 10 minder imidacloprid bevat.
Met het bijgeleverde maatbeker is 2 mL af te meten.

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 14 augustus 2010 - 21:17
Wiebe

Wiebe

Hoe moet een leek 0,2 gram afwegen om 1 liter spuitoplosing te maken?
Bij de consumentenverpakking voor bv. Admire zit een maatschepje waarmee je de gewenste dosering kunt afmeten. Een dergelijk schepje zit niet bij de 'groothandelsverpakking' omdat die natuurlijk in principe ook niet bedoeld is om 1 liter aan te maken. Oók bij vloeibare middelen is mijn ervaring dat er bij de consumentenverpakking maatbekertjes worden geleverd om de gewenste dosering toe te kunnen passen. Oók hier geldt dat weer niet bij de 'groothandelsverpakkingen'

Voor relatief weinig geld heb je tegenwoordig handzame digitale weegschaaltjes waarmee tot op tienden van grammen middelen kunnen worden afgewogen. Oók maatbekertjes waarmee kleine hoeveelheden zijn af te meten zijn prima te koop. Dus m.i. niet afgeven op producenten maar óf consumentenverpakkingen kopen óf bij de aanschaf van 'grootverpakkingen' zelf de benodigde middelen aanschaffen voor het werken met geringe hoeveelheden!

Wat natuurlijk nog wel eens gebeurt is dat er gezamenlijk een product wordt gekocht wat onder meerdere liefhebbers wordt verdeeld. Dan zul je dus moeten zorgen voor de juiste hulpmiddelen om een juiste dosering te kunnen toepassen!

Wiebe
zondag 15 augustus 2010 - 00:14
Opuntia

Opuntia

Lentemode,

Als je poesje last van vlooien heeft dan heeft Bayer hier wel iets voor, dosering is geen probleem, geen maatbekertje, injectiespuit of digitaal weegschaaltje nodig.
Toch wel handig zo'n systeemgif !

[afbeelding verwijderd niet-https]

Parodias,
Met de emulgeerbare oplossingen ben ik het volledig eens.
Zie ook hierboven.
Dit werkt veel makkelijker, je kan een geschikte injectiespuit gebruiken om af te meten.
Of gebruiken in combinatie met het digitale weegschaaltje.

Wiebe,
We hebben het hier natuurlijk alleen maar over consumentenverpakkingen.
Met het maatschepje van Admire ben ik bekend, het valt niet mee on een "afgestreken" schepje Admire uit het potje te halen.
Met het digitale weegschaaltje met een nauwkeurigheid van +/- 0,1 gram is 0,2 gram niet af te wegen.
De afgewogen hoeveelheid zal dan 0,1 tot 0,3 gram zijn, niet nauwkeurig genoeg dus.
zondag 15 augustus 2010 - 08:09
Wiebe

Wiebe

Met het digitale weegschaaltje met een nauwkeurigheid van +/- 0,1 gram is 0,2 gram niet af te wegen. Helemaal gelijk! Gelukkig gaat de nauwkeurigheid van dergelijke weeschaaltjes veel verder afhankelijk van je eisen. Voor nauwelijks meer geld dan je voor een potje Admire uitgeeft, koop je bv. eentje die tot op 0,01 g. weegt:
http://www.detectorshop.nl/weegschalen/precisie-pocket-zak-weegschaal-001---300-gram.php
Is dat niet genoeg dan kun je ook tot 0.001 g. nauwkeurigheid gaan!

Nog een algemene opmerking. Ik ben bij het gebruik van dergelijke middelen geen voorstander om alleen een behandeling uit te voeren bij die paar planten waar je daadwerkelijk 'ongedierte' aantreft. De kans is groot dat je de aanwezigheid bij andere planten over het hoofd ziet en dus enkele weken later opnieuw een behandeling moet uitvoeren. Ik gebruik Admire daarom in het groeiseizoen preventief 1 keer per jaar voor mijn hele verzameling.

Wiebe
zondag 15 augustus 2010 - 10:10
jumperke

Jumperke

Ik gebruik Admire daarom in het groeiseizoen preventief 1 keer per jaar voor mijn hele verzameling.

Wiebe, vernevel je dit product dan, of giet je je planten ermee aan?

jerko
zondag 15 augustus 2010 - 12:05
Opuntia

Opuntia

Dat is vragen naar de bekende weg.
Zelf behandel ik mijn planten ook zoals Wiebe.
1 maal per jaar met nu Povado i.p.v. Admire , gieten natuurlijk!
Prijstechnisch maakt het niets uit, alleen iets makkelijke afmeten zoals ik al aangaf.
Hier ben ik al minstens 5 jaar geleden mee begonnen i.v.m het vinden van de larven van de lapsnuitkever.
Ook in mijn potgrond doe ik het middel voor het verpotten.
zondag 15 augustus 2010 - 19:37
Wiebe

Wiebe

Het is een systemisch middel en geen contactgif dus inderdaad gieten zodat het middel door de wortels kan worden opgenomen en ook op die plaatsen terecht komt waar je met nevelen/spuiten niet zou kunnen komen.

Wiebe
zondag 15 augustus 2010 - 23:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon